Über Sage 100








Sage 100 Preis
Sage 100 bietet keine Gratisversion.
Alternativen für Sage 100
Sage 100 Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Umfangreiche Lösung mit Schwächen in der Bedienung und im Einkauf
Komplexes System,von dem wir als kelinere Firma nur einen geringen Teil nutzen, dieser funktioniert aber einwandfrei. Leider ist die Eingabe von Daten und Text bze. die Benutzerführung dabei oft (zu) umständlich.
Vorteile
Sehr umfangreicher Funktionsumfang, für uns als ERP-System völlig ausreichend, sehr variable und vielfältige Auskunftmöglichkeiten
Nachteile
Bedienung/Eingabe von Daten ist oft (zu) umständlich, zu wenig Dokumentationsmöglichkeiten/keine Historie bei Einkaufsdaten
- Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gute Software zum guten Preis
Aufgrund der sehr unterschiedlichen Anforderungen unserer Kunden an die Angaben auf unseren Rechnungen ist Sage 100 hervorragend.
Vorteile
Entscheidend für die Einführung der Vorgängerprodukte von Sage 100 und den Umstieg auf Sage 100 war die große Vielfalt an Möglichkeiten, Informationen auf den Rechnungen zu erfassen. Diese Gestaltungs-möglichkeiten waren, neben der Erfüllung der üblichen Voraussetzungen und einem angemessenen Preis, für meine Entscheidung grundlegend.
Nachteile
Eigentlich gibt es keine Nachteile. Alles, was wir brauchen, ist bestens abgebildet.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy and clear for your bookkeeping needs
I quite like the software and would recommend. I also use Quickbooks, but Sage suits me much better.
Vorteile
Really easy to understand and get up and running. Simple workflows and very easy to see the underlying transactions .
Adjustments and corrections are a breeze.
Nachteile
Only issue I have is with electronic file transfers for payments to my bank. Sage keeps sequential files numbers for each of the different payment types (eg. Payroll and Suppliers), but my bank requires the numbers to be sequential overall. Each time I have to adjust the file number to the proper number so my bank does not reject it.
Online support and training material is adequate, but if you need a real person support is limited - hard to get any response and often need to pay.
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sage 100 - My Review
It's good, but your Sage Reporting and what else so confusing, it must have this and that license it ended up adding money which total subscription is not viable for small business pricing but medium or larger business. so we use barebones as what we have now.
Vorteile
Easy for user especially modules which is showing step by step
Nachteile
to add module costs lots of money, does not make sense for small business like our Company, your pricing is comparable for medium or large business pricing
In Betracht gezogene Alternativen
SAP Customer ExperienceGründe für den Wechsel zu Sage 100
no plan to find alternative yet due to covid-19 business environment
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
MAS90 - Windows - Sage 100
Custom reports are tricky in that some modules do not "play in the same sandbox" as other modules.
Vorteile
Once you get a sound understanding of the modules, it is fairly easy to sort and find information and to product some reports.
Nachteile
MAS90 was a pre-Windows software that had limits, but was workable. Then MAS90 was sold and given a facelift to become Sage 100. Sage 100 is basically a format, presentation and color change from MAS90. I used MAS90 25 years ago and learned some of the shortcuts after going to the State of the Art University. When I left the company that used MAS90, within a short time something happened to the business world: Windows. Now 25 years later and after several versions and upgrades of Windows, I am once again working with MAS90 behind the mask of SAGE 100. It is not like revisiting an old friend, but an old motel that are still using the same bedding. The training that I received did help make the reintroduction easier. It is ironic that several times in the search bar of Sage 100 it even refers to "MAS90." None-the-less as noted the Windows rise and dominance came into the mainstream if not becoming the stream of business. The tough thing is that MAS90 did not change with a Windows feel when it was altered into Sage 100. Frankly, it is most frustrating to jump from Outlook, Word, Excel then to Sage 100. Something as easy as hitting "enter" or "tab" in Sage 100 will cause redundancy in keying and wasted time. The answer is simple, the user MUST have a passion for selecting or clicking the left mouse button and consciously shifting their thinking from 2019 back to 1994 when ever they enter the world of Sage 100.