FreshBooks


 
FreshBooks entlastet dich von der Rechnungsstellung und setzt sie auf Autopilot. Richte automatisierte Rechnungsstellung, Online-Zahlungsoptionen (ACH und Kreditkarte) und Zahlungserinnerungen für verspätete Zahlungen ein, um doppelt so schnell bezahlt zu werden. Steigere als Nächstes die Teamproduktivität mit präzisen Zeiterfassungs- und Projektkollaborations-Tools, sodass jede Minute, jede Datei und jedes Gespräch verfolgt und protokolliert werden. FreshBooks ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich speziell an kleine Unternehmen richtet. FreshBooks bedient verschiedene Branchen wie Marketing, Anwaltskanzleien und Unternehmensberatung, Handel und Home Services und IT (Informationstechnologie). Zu den wichtigsten Funktionen von FreshBooks gehören Rechnungsstellung, Spesenverfolgung, Zeiterfassung, Berichterstattung und Zahlungsverwaltung. Nutzer können ihre Rechnungen mit einem Branding versehen, Online-Zahlungen akzeptieren und automatische Zahlungserinnerungen festlegen. Ausgaben können nachverfolgt werden, indem Belege an Rechnungen angehängt, wiederkehrende Ausgaben erstellt und Snapshots von Belegen gemacht werden. Der Finanzstatus kann über Gewinn- und Verlustrechnungen, Steuerzusammenfassungen und Spesenabrechnungen eingesehen werden. FreshBooks kategorisiert die Gebühren für Kreditkartentransaktionen und bietet eine Zusammenfassung aller Einzahlungen auf dem Dashboard. Das Zeiterfassungsmodul des Systems kann nicht abgerechnete Projektstunden in Rechnungen extrahieren, abrechenbare Zeit erfassen und eine Analyse der für Projekte aufgewendeten Zeit bereitstellen. FreshBooks kann ferner in PayPal, Mailchimp, Zenpayroll und Basecamp integriert werden.
 

FreshBooks - Dashboard
 
  • FreshBooks - Dashboard
    Dashboard
  • FreshBooks - Invoices
    Invoices
  • FreshBooks - Client Profile
    Client Profile
  • FreshBooks - Reporting
    Reporting
  • FreshBooks - Projects
    Projects
  • FreshBooks - Expenses
    Expenses
Unterstützte Betriebssysteme:
Mac OS, Webbrowser (OS-agnostisch), Window 8, Windows 10

3440 Bewertungen über FreshBooks

 

Frank N. Branche: Medienproduktion Anzahl der Mitarbeiter:  11-50 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  11-50 Mitarbeiter

9.9.2019

9.9.2019

Quelle der Bewertung: Capterra

I wish I could rate it higher than a 10

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

Switching to it from one of those other software packages was one of the most liberating experiences of my career.

Vorteile

It was so easy to add and remove third party apps if and when they were needed.Plus, there were lots of options for third party apps that I could plug in or switch out as needed.

Nachteile

It never once made me a cup of coffee. I know that sounds like a weird joke but that's pretty much the only thing that it couldn't do for me.

Heather M. Branche: Grafikdesign Anzahl der Mitarbeiter:  Selbstständig Mitarbeiteranzahl:  Selbstständig

8.10.2020

8.10.2020

Quelle der Bewertung: Capterra

Easy no nonsense accounting platform

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert

I had been using a widely regarded accounting competitor whose system was way more than I needed. FreshBooks allowed me to consolidate several platforms into one - saving me money and time.

Vorteile

FreshBooks allows me to create estimates & send proposals, track my time, invoice clients and reconcile my expenses for financial reporting all in one easy to use place. I was using 3 different platforms before to do all of this.

Nachteile

It would be nice to have slightly more robust accounting functionality but for the most part it does everything I need it to do. I’d like to be able to track time by quantity rather than just duration.

Wesley W. Branche: Finanzdienstleistungen Anzahl der Mitarbeiter:  11-50 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  11-50 Mitarbeiter

17.11.2020

17.11.2020

Quelle der Bewertung: Capterra

Tons of Features and Easy to Use

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

Fresh Books is a must have for businesses that want to simplify their accounting software. My team loved all the options and great support. I will be recommending this software to my business colleagues.

Vorteile

There is so many features that any one at any level can use. The pricing options definitely made this a great purchase item to help my business.

Nachteile

It could have some more options on customizing reports.

Craig F. Branche: Informationstechnologie & -dienste Anzahl der Mitarbeiter:  2-10 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  2-10 Mitarbeiter

30.9.2019

30.9.2019

Quelle der Bewertung: Capterra

Good for time tracking and invoicing; barely functional for accounting

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

The original version of FreshBooks, which we started using in 2014, was great for time tracking and invoicing. Unfortunately, they decided to build a completely new web application to add accounting features. We migrated to the new version about two years ago, and it did not go well. The new version didn't add many useful features, and the time tracking app got worse (see above). We decided to try the accounting feature this year (2019) because Xero started getting more expensive and lost its payroll feature. We have found the FreshBooks accounting features to be barely usable, and we're struggling to find an accountant that will support FreshBooks.

Vorteile

FreshBooks is good for freelancers or service-based small businesses that need to track time spend on client projects, and report the time on invoices. It's also good for tracking basic expenses, whether they are allocated to the business, or passed on to clients. The reporting features are also useful.

The payroll integration with Gusto is a simple and affordable way to run payroll for a small business.

Nachteile

The mobile app for time tracking became so buggy that I had to stop using it; it would frequently lose track of the time if I paused the timer. They also added a "feature" that creates a new line item on the invoice every time you pause the timer, which really clutters up the invoice. I now use a separate tracking app and manually enter my time.

The accounting features are barely adequate, and the accounting functionality is more like a public beta than production software. There's a chart of accounts, bank reconciliation, and a general ledger. We use cash-basis accounting, so it works for us, but if you carry inventory, I don't think FreshBooks will support accrual accounting. The bank reconciliation was officially "beta" until very recently.

Admins aren't allowed to edit the chart of accounts, so you need to have an accountant or bookkeeper set it up. Unfortunately, most accountants I've talked to won't work with FreshBooks directly. Strangely, FreshBooks will help you find a bookkeeper who works with FreshBooks, but not an accountant.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort: FreshBooks 11.10.2019

Hey Craig, thank you for taking the time to share this detailed review of FreshBooks.

I'm sorry to hear that you've run into issues with our mobile app and the timer creating multiple timers (though that is by design). If you had specific suggestions or features that you'd like to see for the Accounting features or anything else in FreshBooks, our team would love to hear it! I have flagged your feedback to be heard by our Product Specialists directly, but if there's anything else our Support Team would be happy to capture that feedback. They can be reached at [email protected] or 1-866-303-6061 Monday through Friday, 8am-8pm EST. ^DM

Tường V. Branche: Bankwesen Anzahl der Mitarbeiter:  51-200 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  51-200 Mitarbeiter

30.10.2020

30.10.2020

Quelle der Bewertung: Capterra

This software is extremely easy to use.Beautiful user interface, easy to operate and very profession

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

We work very well with the team thanks to work sharing, document sharing is quick and easy.

Vorteile

Completely convenient and easy. I find that overall this is a great program I use to start designing for businesses automatically. Can be combined with other apps I am using. No more spending weeks billing and sending to customers. Freshbooks will create an invoice and send it out in seconds send suggestions, track my time, invoice clients and adjust my costs for financial reporting, all in one easy-to-use. Track and control account simply, no longer spend too much effort because of many types of account simply each day. Smart reporting system combined with easy and effective teamwork place.

Nachteile

FreshBooks is designed with auto-leveling and data checking to ensure all numbers are accurate and logical. But since our trades are so accurate, I don't have any negative points