Über Cherwell Service Management

Cherwell Service Management ist eine cloudbasierte IT-Service-Management-Lösung, die IT-Teams in Unternehmen bei der Implementierung, Automatisierung und dem Upgrade von Dienstleistungen und Unterstützungsprozessen unterstützt. Cherwell Service Management unterstützt die Anpassung von Prozessen, sodass die Abteilungen die Lösung an ihre eigenen Workflowprozesse anpassen können. Die Lösung stellt den Nutzern mehrere ITIL-geprüfte Prozesse wie das Management von Vorfällen, Problemen, Anforderungen und Ereignissen bereit. Außerdem können Nutzer die ITIL-Service-Transition-Prozesse nutzen, einschließlich Änderungs-, Konfigurations-, Freigabe- und Bereitstellungsmanagement. Cherwell Service Management stellt ein IT-Self-Service-Portal bereit, das die Erfüllung von Anforderungen automatisiert und mehrere unabhängige Portale an einem einzigen Standort konsolidiert. Das Dashboard ermöglicht es den Nutzern, Trends zu erkennen, Engpässe zu beseitigen und die Richtlinien für die Erbringung von Dienstleistungen einzuhalten. Cherwell Service Management ist in einem Abonnementmodell erhältlich, das basierend auf der Nutzung bezahlt wird. Gegen eine einmalige Gebühr ist auch eine unbefristete Lizenz erhältlich, falls Unternehmen den On-Premise-Einsatz wünschen. Unterstützung gibt es per E-Mail, Telefon, in Webinaren und in der Online-Community von Cherwell.
Cherwell Service Management Software - 1
Cherwell Service Management Software - 2
Cherwell Service Management Software - 3
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Cherwell Service Management Video
Cherwell Service Management Software - 1 - Vorschau
Cherwell Service Management Software - 2 - Vorschau
Cherwell Service Management Software - 3 - Vorschau
Cherwell Service Management Software - 4 - Vorschau

Cherwell Service Management Preis

Cherwell Service Management bietet eine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Cherwell Service Management ist ab $ 189,00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 189,00/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Cherwell Service Management

ServiceNow

ServiceNow ist eine IT-Service-Management-Lösung, die Asset-Management, Änderungs- und Freigabemanagement, Vorfallmanage...
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

Assyst System

assyst von Axios Systems ist eine IT-Services-Management-Lösung, die Service- und Assetmanagement, einen Servicekatalog,...

CA Service Desk Manager

CA Service Desk Manager ist eine cloudbasierte IT-Service- und Support-Management-Lösung. Zu den wichtigsten Funktionen...

ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow ist eine IT-Service-Management-Lösung, die Asset-Management, Änderungs- und Freigabemanagement, Vorfallmanage...
SysAid ist eine cloudbasierte IT-Service-Management-, Servicedesk- und Helpdesk-Lösung, die Nutzern in Unternehmen...

Cherwell Service Management Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,3
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 2.4.2021

Cherwell ITSM very customizable

The overall experience has been good, the product is excellent, but you need to invest additional money for the implementation.

Vorteile

Cherwell is a robust ITSM, you can customize the forms, notifications, workflows, almost everything.

Nachteile

You need specific training to configure and implement the changes. Cherwell has partners and you need to contact and contract them for the implementation.

They need to improve their content on the web for the recent versions.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow

Zuvor genutzte Software

SysAid

Gründe für den Wechsel zu Cherwell Service Management

Pricing
Cliff
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 14.3.2019

High level of accurateness and flexibility

Cherwell Software offers one ITSM product which is aimed at companies with medium and high level of maturity. If you are interested in integrating a flexible and adjustable solution in your organization, then Cherwell Service Management is exactly what you require.

Vorteile

The company has expanded its ITOM capabilities and supports a wide range of third-party integrations and extensions. For instance, the example of such a platform can be Exchange Mergeable Application. In a few words, this application gives various opportunities for third-party developers to host their applications. In general, the vendor pleases us with the new program’s opportunities and abilities rolling out pretty frequently. We have given our preference to Cherwell Service Management because of its great visualization capabilities, user-friendliness of the program’s interface, powerful reporting, etc. With its help, our team has automatized numerous processes and tasks. The platform pleases with its accurate dashboards and incredible search abilities.

Nachteile

The company has a tendency to reassign account people. Maybe, the reason for that is the high speed of their self-development, who knows. But still, it may cause little difficulties. Where we see problems with Cherwell Service Management is that this program requires a lot of computer memory to run correctly. In addition, the program will be a real pain without a strong infrastructure from your side. What’s more, this solution does not have any web version.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

2
Bewertet am 9.9.2019

Requires alot of cutomization

Software needs a lot of backend work and creates more issues then it resolves.

Vorteile

User limitation and liscensing. Lots of flexibility in reporting and searching.

Nachteile

Required lots of cutomization. Slow to run searches. Lack of ability to customize alot of setting that are important but ability to customize some that are kind of pointless.

Robin
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.10.2016

Best ITSSM Platform - Indespensible in Delivering Our Services

Cherwell implements 11 ITIL process out-of-the-box which helped an immature organization like ours start practicing ITIL. It's automation capabilities are vast and robust. The single best part of this product is its philosophy. It is completely customizable to fit your organization's needs and if Cherwell doesn't do something another tool does or you want to continue to use that tool, Cherwell integrates with many tools natively, through merge application functionality, and lastly through general customization. Simply put, if you can dream it, Cherwell does it...and if it doesn't, it will integrate with something that does.

Vorteile

Everything! It is customizable to fit my organization's needs. I happen to be a programmer, but I don't need to be to develop and configure Cherwell. It implements robust and customizable frameworks that allow you to use it as you need to. Cherwell doesn't dictate ITSSM, it's your partner in it.

Nachteile

The customizability allows unwary or naive implementors, developers, or Cherwell Admins to make changes that ultimately reduce the awesomeness of the product. The biggest area of this is in implementing business processes. Before making changes, consider whether you business process is as effective as it should be, rather than making the product implement a poor-performing process.

Jamie
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.10.2016

Cherwell is a great ITSM that is easily expanded to the Enterprise

We implemented Cherwell in 2013. Currently we have incident, service request and change management implemented within IT. IT Projects underway are problem management, knowledge management and employee on-boarding/off-boarding. We also expanded the tool to Customer Service, Operations, Facilities Service and Supply Chain. Our next non-IT project will be implementing the tool within HR.

The tool does not require programming background to configure. We have two non-technical
resources who are responsible for the administration of the tool and development of new applications.

Dashboards are an easy way to report real time data from the system. They are powerful and we use them everyday to monitor our service.

As a company Cherwell is 100% customer focused. They listen to us and help us be successful with the tool. The culture of the company is amazing and not something you typically see at a software company.

Vorteile

Configurability, flexibility and ability to expand beyond IT.

Nachteile

The report writer is difficult to learn and understand.

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