Jira


Jira Logo

 

10038 Bewertungen (4,5/5)
 

Jira Software ist ein Softwareentwicklungstool, das von agilen Teams zum Planen, Verfolgen und Freigeben von Software verwendet wird. Jira Software unterstützt Scrum, Kanban, ein Hybridmodell oder andere einzigartige Workflows.

Jira ermöglicht es Nutzern, Projekt-Roadmaps zu erstellen, um alle laufenden Projekte abzubilden. Das Projektboard umfasst eine Drag-and-drop-Schnittstelle, mit der Teams jedes Projektdetail verwalten können. Das System bietet Funktionen zum Erstellen von Nutzergeschichten und -problemen, zum Planen von Sprints und zum Verteilen von Aufgaben im gesamten Team. Nutzer haben außerdem Zugriff auf Informationen aus Tausenden von Business-Apps, von Design- und Überwachungstools bis hin zu Source-Code- und Produktivitäts-Apps.

Eine mobile App ist sowohl für Android- als auch für iOS-Geräte verfügbar. Preise sind pro Nutzer und Monat festgelegt. Support ist über ein Online-Support-Portal, Online-Dokumentation und Tutorial-Videos verfügbar.

 

Jira - Roadmap
 
  • Jira - Roadmap
    Roadmap
  • Jira - Dashboard
    Dashboard
  • Jira - Features
    Features
  • Jira - Customization
    Customization
  • Jira - Mobile
    Mobile
Unterstützte Betriebssysteme:
Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS, Linux, Solaris, Webbrowser (OS-agnostisch), Windows 2000, Window 8

10038 Bewertungen über Jira

 

Michael B. Branche: Informationstechnologie & -dienste Anzahl der Mitarbeiter:  11-50 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  11-50 Mitarbeiter

16.2.2021

16.2.2021

Quelle der Bewertung: Capterra

Gute Sofware fürs Projektmanagement bei Software-Projekten

Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

Vorteile

Implementiert Standard-Vorgehensweisen in der Softwareentwicklung und bietet einfache, leicht verständliche, grafische Oberflächen für den Benutzer.

Nachteile

Die Administration von Projekten ist oft etwas unübersichtlich bzw. lassen sich Einstellungen oft schwer finden.

Cristian B. Branche: Halbleiter Anzahl der Mitarbeiter:  501-1.000 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  501-1.000 Mitarbeiter

18.7.2019

18.7.2019

Quelle der Bewertung: Capterra

Jira for bug tracking and project management

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Vorteile

We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Nachteile

Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

Eric B. Branche: Internet Anzahl der Mitarbeiter:  2-10 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  2-10 Mitarbeiter

25.2.2021

25.2.2021

Quelle der Bewertung: Capterra

JIRA is essential for good software development but you NEED to invest in configuration

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

I love JIRA because I am an organizer and I spend the time getting it right. But you need that kind of commitment for the best experience.

Vorteile

The powerhouse controls that allow you to configure exactly the solution you need. JIRA is unmatched in customization. For controlling workflows, getting status updates and clearly understanding what's on your plate, JIRA is amazing.

Nachteile

The use of JIRA without properly configuring it. Without that commitment, JIRA can be offputting and seem like a heavy mess of a system. You need to remove what you don't use, need to set everything up for individuals and you need to educate your team about how they can use the system. It's so open that it can overwhelm people without management.

Yaroslav K. Branche: Hochschulbildung Anzahl der Mitarbeiter:  1.001-5.000 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  1.001-5.000 Mitarbeiter

21.5.2018

21.5.2018

Quelle der Bewertung: GetApp

More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

Vorteile

*Functionality

The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.

* New UI

Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers.

*Customization

Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Nachteile

*Slow

Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow.

*To many features

Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use.

Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.

Verifizierter Rezensent Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness Anzahl der Mitarbeiter:  11-50 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  11-50 Mitarbeiter

12.11.2020

12.11.2020

Quelle der Bewertung: Capterra

The Ultimate Business Productivity Suite

Übersetzen auf: Deutsch
Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

JIRA has been an excellent tool overall - provides the perfect mix of task, project and issue tracking features that every company needs. I have worked with JIRA in two independent fast-growing companies and both times it has been the main driver of productivity.

Vorteile

The fully integrated task and project management boards with extensive levels of detail to run Kanban maintenance boards, complex sprints and even visualise recruitment pipelines. In collaboration with Confluence and BitBucket, the Atlassian product suite make the management of a growing software team seem easy.

Nachteile

JIRA has quite a steep learning curve for less software native users and can appear too complex for the average operational or commercial person. As such, it can be difficult to convince new people to use JIRA without extensive training and hand-holding. This could be improved by guided tours and a simpler interface for "new starts".