Über Kaseya VSA

Kaseya VSA ist eine cloudbasierte IT-Management- und Fernüberwachungslösung für Unternehmen jeder Größe und in verschiedenen Branchen. Sie bietet eine zentrale Konsole für die Verwaltung des IT-Betriebs einschließlich der Bearbeitung von Beschwerden, Ticketing, Auditing, Leistungsüberwachung und Berichterstattung. Nutzer können Beschwerden empfangen, Beschwerde-Tickets erstellen und Service-Beschwerden rund um Systeme, Server, Netzwerke und mobile Geräte aus der Ferne bearbeiten. Entwickelt für interne IT-Mitarbeiter, bietet Kaseya VSA eine integrierte IT-Management-Plattform, um IT-Probleme und Service-Beschwerden aus der Ferne zu verwalten. Das Patch-Management-Modul aktualisiert Server, Workstations und die Computer der Nutzer automatisch mit den Sicherheitspatches und Software-Updates. IT-Mitarbeiter können Updates auf Einzelsystemebene, Abteilungsebene oder im gesamten Unternehmen planen. Die Lösung liefert Informationen zu CPU, Netzwerkbandbreite und Serverlast über eine integrierte Konsole, um die Leistung der IT-Infrastruktur in Echtzeit zu überwachen. Kaseya VSA ist auf einer Pro-Nutzer-Monats-Basis verfügbar, die den Support über eine Online-Wissensdatenbank beinhaltet.
Kaseya VSA Software - 1
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Kaseya VSA Video
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Kaseya VSA Software - 3 - Vorschau
Kaseya VSA Software - 4 - Vorschau
Kaseya VSA Software - 5 - Vorschau

Kaseya VSA Preis

Kaseya VSA bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Kaseya VSA

Die MSP-RMM-Lösung (Managed Services Provider, Remote Monitoring and Management) von Solarwinds ist eine cloudbasierte...

Spiceworks

Spiceworks ist eine kostenlose cloudbasierte Helpdesk- und Netzwerküberwachungslösung, die speziell für Systemadministra...

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SolarWinds Service Desk

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Take Control

SolarWinds Take Control ist eine cloudbasierte, betreute und unbetreute Remote-Support-Lösung für MSPs und IT-Experten....

Kaseya VSA Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionalität
4,1
Bedienkomfort
3,6
Kundenbetreuung
3,6
Giuseppe
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 29.12.2022

Kaseya Meinung aus Sicht Helpdesk

Kaseya VSA ist eine leistungsstarke Plattform für IT-Service-Management, die es IT-Teams ermöglicht, ihre IT-Infrastruktur zu verwalten und zu überwachen. Es bietet eine Vielzahl von Funktionen und ist relativ einfach zu konfigurieren und zu verwenden. Allerdings ist es kostenpflichtig und die Integration mit bestehenden Systemen kann manchmal schwierig sein. Es kann auch eine gewisse Einarbeitungszeit erfordern, um alle Funktionen und Möglichkeiten vollständig nutzen zu können.

Vorteile

Kaseya VSA ist eine Cloud-basierte Plattform für IT-Service-Management, die es IT-Teams ermöglicht, ihre IT-Infrastruktur zu verwalten und zu überwachen.Kaseya VSA bietet eine Vielzahl von Funktionen zur Verwaltung von IT-Assets, zur Überwachung von Netzwerkleistung und -verfügbarkeit, zur Durchführung von Remote-Support und zur Automatisierung von IT-Prozessen.Kaseya VSA ermöglicht es IT-Teams, ihre Arbeitsprozesse zu optimieren und die Effizienz zu erhöhen, indem sie manuelle Aufgaben automatisieren und wiederholende Prozesse standardisieren.Kaseya VSA bietet eine benutzerfreundliche Oberfläche und ist leicht zu konfigurieren und zu verwenden.

Nachteile

Kaseya VSA ist eine kostenpflichtige Software, die regelmäßig aktualisiert werden muss, um die neuesten Funktionen nutzen zu können.Einige Benutzer haben berichtet, dass die Integration von Kaseya VSA mit bestehenden Systemen manchmal schwierig sein kann.Kaseya VSA erfordert möglicherweise auch eine gewisse Einarbeitungszeit, um alle Funktionen und Möglichkeiten vollständig nutzen zu können.

RJ
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 25.1.2019

Great Product

I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs.

Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Vorteile

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Nachteile

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

andrey
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2019

increasing helpdesk staff productivity

-- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Vorteile

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Nachteile

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

In Betracht gezogene Alternativen

ConnectWise ScreenConnect

Gründe für den Wechsel zu Kaseya VSA

integration with internal and third party products
jacob
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 10.11.2016

Terrible support, worse customer service

We paid for the 25 licenses up front and paid for the "on boarding" which they promise 8 hours of training on how to use their software. The Tech that did the on boarding had problems doing anything and said it was bug in the current system and the fix would be out in 3 months he would give us a credit and re-do the onboarding when the problems were fixed. we never heard from him again, we did not use the software as we were never showed how to use it and got next years bill on my cc and called in and spoke to a supervisor who refused to give us any kind of credit and said onboarding hours expire. So we tried using the software ourselves and called support for help. They literally just email you the link to the general help page and say figure it out or you were supposed to learn this in the onboarding (which we never got). So after calling the supervisor and telling him we have a client that is waiting for something we need their help to get it done in their software so we didn't have to manually remove a user & program to the 50+ computers we had added that week or we were leaving Kaseya. The supervisor promised to have support call us and help us with what we needed, would get us the promised credit & would have us re-do our onboarding. Except support never called us and when we called them they said they couldn't do anything but email us links. we have not gotten the credit or a response from the supervisor and the 8 hours of onboarding they promised us & that we paid for we get 2 hours instead.

So if you want support they will just email you a link and say figure it out which is fine sometimes but when you need something right away and don't have time to read 50+ pages.

Customer service promises the world but has 0 follow through (and yes I have all their promises in writing they don't care)

the software is extremely slow and takes 1-2 minutes to load each page. (we have a 50/50 connection) you can host the software on your own server as they list the hardware requirements of a P1 (yes Pentium 1) 2.4ghz 166 fsb 4 gb of ram and 10gb of hard drive space. with requirements that low you would think their software would run fast.

the licenses are expensive over $6.50 a month per computer considering they have no templates, no support, no best practices guides, nothing but instructions on how to setup massive amounts of worthless features but very little actual useful features.

Vorteile

their initial sales pitch was good and convinced us to buy it.

Nachteile

terrible customer service, NO Support, slow, lousy features for the price

Charles
  • Branche: Vorstandsbüro
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.7.2019

Kaseya VSA - Not just for MSPs

Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Vorteile

Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Nachteile

I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

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