Mailjet
Über Mailjet
Mailjet Preis
Mailjet bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Mailjet ist ab $ 17,00/Monat verfügbar.
Alternativen für Mailjet
Mailjet Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Account-Schließung ohne jegliche Rücksprache oder Ankündigung.
Oberflächliche, schlecht bzw. gar nicht ereichbare Firma.
Vorteile
Preis - aber nur billiger reicht eben nicht, wenn substanziell schadenverursachende Handlungsweisen der Firma Mailjet die Folge sind.
Nachteile
Der bereits bezahlte Account wurde ohne jegliche Rücksprache geschlossen. Login funktioniert nicht. Es gibt keine relevante Kontaktmöglichkeit. Es gibt keien Möglichkeit, die genutzten Kontaktlisten zu downloaden, abgemeldete Kontakte zu selektieren oder sonstige Nutzung/Auswertung der EIGENEN Kontakte und Kampagnen. Das Verhalten der Firma Mailjet ist absolut unkorrekt und es verursacht einen nicht unerheblichen Schaden.
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
That's just perfect for email management
Vorteile
The API access and the visual email composition
Nachteile
The cost of product compared with another
In Betracht gezogene Alternativen
SendGridWarum Mailjet gewählt wurde
The visual email composition and reporting- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
A good software but with some flaws
So far, given we can fix the issues in connecting to our custom domain, we are satisfied. With some reservations mentioned above.
Vorteile
I like the fact that Mailjet has a very clear UI- and it is easy to find and craft new campaigns. They have also been one of the very first email systems to be GDPr compliant- and hence on my radar for very long. We had an account since 2019, but only recently started to consider automating our emails. The trial limit for daily emails is generous too.
Nachteile
However, there are some issues. Connecting our domain was problematic, and email automation is only available to premium users. This should be available to free users as well, maybe limiting the free daily emails at the same time. It takes time to think automation processes through, and 30 days trial might be too little to decide whether the system is right for a user or not. I at least take time to properly test a software.
Warum Mailjet gewählt wurde
I used Mailchimp ages ago, and did not like their UI.Zuvor genutzte Software
MailchimpGründe für den Wechsel zu Mailjet
Cheaper than Drip, More free emails than MailerLite, and GDPR compliant- Branche: Software für die Automobilindustrie
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Used to be great, until they outsourced support...
Used to work great, migrated away from Mailchimp to Mailjet and for nearly 4 years, every week we sent out mailers successfully to over 75 000 subscribers.
Until one subscriber complained (despite all our subscribers being opt-in) And support consisted of folks who can only reply scripted responses and not English as a first language. Without us explaining, they simple throttled our send limits.
The irony is. THEIR wordpress plugin handles subscriptions, but support wants to know how customers subscribe to our mailing list. After explaining 3 times that its via a form that is setup by their very own plugin. Support shifts the goal posts.
Anyway, we run a business and have no patience to deal with inept call center drones who treat customers like crap. We promptly cancelled. Not surprising they dont even have a retentions system.
Now moved over to Email Octopus & Amazon AWS - never better, support is not only responsive but takes the time to actually read and have a human respond, not a copy and paste drone reply.
Vorteile
Used to work great, migrated away from Mailchimp to Mailjet and for nearly 4 years, every week we sent out mailers successfully to over 75 000 subscribers.
Until one subscriber complained (despite all our subscribers being opt-in) And support consisted of folks who can only reply scripted responses and not English as a first language. Without us explaining, they simple throttled our send limits.
Nachteile
poor customer service. lousy rules and no loyalty to a 4+ year old client.
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Best Value Out There
Vorteile
The software is easy to use and I can prepare a "mailing" fairly quickly with templates that I've set up for various types of occasions. The price is very reasonable and the reports are fantastic. I'm able to reach my target markets better when I download the reports and track who opens and "clicks" through my messages.
Nachteile
Everything is great. I wish that there could be more templates for the emails to give me more "looks" when I do "mailings"