Über SAP Customer Experience

SAP – CRM ist eine cloudbasierte CRM-Lösung, die kleine und mittlere Unternehmen dabei unterstützt, die Kommunikation und Interaktionen mit bestehenden und potenziellen Kunden zu verwalten. Die Lösung hilft Unternehmen, die Vertriebspipeline, Kunden und Marketingvorgänge zu verwalten. SAP – CRM bietet integrierte Funktionen für Vertriebsautomatisierung, Marketing Automation, Kundenbetreuung, Helpdesk und Channelmanagement. Die Lösung kann vor Ort bereitgestellt werden. Das Vertriebsmodul hilft Unternehmen, neue Geschäfte zu akquirieren und zu behalten, indem es die Vertriebspipeline effektiv verwaltet. Das Marketingmodul wurde designt, um effektive Marketingkampagnen zu entwickeln, auszuführen und zu verwalten und um Leads zu bewerten und zu pflegen. Das Servicemodul unterstützt Organisationen durch überlegene Kundenbetreuung bei der Verbesserung von Kundenzufriedenheit und Kundenbindung. Weitere Module sind das Channelmanagement, ein Interaktionscenter, Web-Channel und Business-Communications-Management. SAP – CRM bietet Support über eine Onlinewissensdatenbank, ein Supportportal und per Telefon.
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SAP Customer Experience Preis

SAP Customer Experience bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SAP Customer Experience ist ab $ 58,00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 58,00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für SAP Customer Experience

Salesforce B2B Commerce

Salesforce B2B Commerce ist eine End-to-End-E-Commerce-Plattform, mit der Unternehmen den Kauf von Waren oder Dienstleis...

Salesforce Sales Cloud

Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

Salesforce Commerce Cloud

Salesforce B2C Commerce ist eine cloudbasierte Auftragsverwaltungslösung, mit der Unternehmen Prozesse im Zusammenhang...

Adobe Commerce

Magento Commerce ist eine cloudbasierte Software, mit der Unternehmen E-Commerce-Websites verwalten und den gesamten...

Brandfolder

Brandfolder ist eine cloudbasierte Asset-Management-Lösung, die verschiedene Prozesse zum Ordnen, Speichern und Abrufen...
EngageBay ist eine integrierte Marketing-, Vertriebs-, Support- und CRM-Lösung, die kleinen und mittleren Unternehmen...

SAP Customer Experience Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
4,1
Dorothee
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 12.12.2022

Benutzerunfreundlich

Vorteile

Integration zu anderen Programmen wie Excel

Nachteile

Nicht intuitiv zu bedienen, Hilfestellung auf Hilfeseiten nicht toll.

Arvind Kumar
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.12.2019

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

Vorteile

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com.

2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years.

3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms.

4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses.

5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available.

6. The licensing is very flexible.

7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Nachteile

1. The CMS and personalization still have some room for improvement.

2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

M. Sohaib
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2018

SAP CRM has everything an organization needs to deal with Customers

Vorteile

There are a lot of back end settings that make SAP CRM one of the best CRM software out there. It can be customized and tuned whether the organization implementing it is a utilities company or an FMC i.e. it caters the needs of all kinds of organization.

Nachteile

Need highly qualified personnel to implement the CRM. The scope of implementation has to be carefully and properly defined with proper documentation at each stage of implementation. Any undocumented modification can result in a lot of garbage in the system within no time.

Sarah
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2,5

2,5
Bewertet am 17.4.2015

Why SAP CRM is better when it works with others.

Vorteile

I think that the idea of SAP CRM is brilliant, a way to house and store data so that your company can really get a handle of data mining which theoretically would allow you to plan and be more proactive vs reactive.
Once you get the hang of the screens it is easy to understand how to accomplish what you're trying to input into SAP CRM.
The system is really set up to help you try and capture the most relevant information to your business.

Nachteile

As I said the idea of SAP CRM is brilliant but from my experience (and it could be the way my company chose to implement it) the use of so many different platforms that don't actually talk to one another is a ridiculous way to implement any data capturing tool. We had to export from two different systems of SAP CRM and then load it into a BIOD just to get the information to talk to each other and make any sense. And even then the project itself was a long and exhausting process because trying to figure out the language it speaks in the Order Entry system vs. the Customer Inquiry system isn't the same and you have to force it to mesh the data together.
The screens are cumbersome and not user friendly. There are so many different ways you need to input information to get to the screen that you actually want you need a manual for literally everything you have to do because it takes that many steps.
I think SAP CRM would benefit from focus groups for their North American business partners. Not everyone does business the same but North America has big business's that would greatly benefit from this type of system if it were easier to understand and implement on a day to day basis.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 20.6.2018

SAP is pretty versatile and cane accomplish many tasks beyond just a customer management...

The best benefits that I use it for is credit card processing as well as inventory management.

Vorteile

I really like that it can be used for many different things. We use it for everything from customer relation management to inventory tracking.

Nachteile

The thing I like the least has more to do with the setup we have rather than the software itself. We have customized it so much that any support or looking online for help is useless.

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