Über Zoho CRM












Zoho CRM Preis
Zoho CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Zoho CRM ist ab € 20,00/Monat verfügbar.
Alternativen für Zoho CRM
Zoho CRM Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Die Wollmilchsau unter den CRM Tools mit vielen Baustellen und unterirdischem Support
Eine eierlegende Wollmilchsau zum Billigpreis?!
Jein, allerdings wie so oft
"wer alles kann, kann nichts so richtig!"
Der Umfang ist schier unglaublich, was gleichzeitig auch der größte Nachteil ist, es bedarf sehr viel zeit sich da rein zu arbeiten und schnell stößt man überall an die Grenzen der Tools.
Propagiert es zum Beispiel den Ersatz für Calendly, Zoom, Google Drive, Zapier zu bieten, ja auf den ersten Blick schon auf den zweiten Blick stellt sich heraus, nein Zuverlässigkeit, Qualität und Support sind meist mangelhaft.
Vorteile
Der Umfang an Tools ist der beste Vorteil, gleichzeitig auch Nachteil.
Man kann schnell starten und findet eigentlich fast alles, was es online braucht um Marketing zu betreiben.
Für den Umfang ist es Billig, anders kann man das nicht sagen... Allerdings spiegelt sich der Preis auch in der Leistung wieder...
Man kann sehr viel selbst reinprogrammieren, was einem fehlt. Dafür benötigt man allerdings entweder viel Zeit oder Kapital um es machen zu lassen.
Nachteile
Viele Tools sind zu einfach gehalten und es fehlen essenzielle Einstellungen.
Schnittstellen funktionieren nicht, auf Nachfragen wird nicht reagiert, erst die Frage bei der anderen Seite der Schnittstelle ergab, dass dort seit Monaten die Rechnung von Zoho für die API nicht bezahlt wurde und daher die API deaktiviert ist. Das ist der Punkt gewesen, an dem ich dann Zoho verlassen habe!
Vom „Kundenservice“ nach nun 2 Wochen immer noch keinerlei Reaktion seitens Zoho dazu.
Viele Tools stecken noch in den Kinderschuhen und BUGs zu melden sollte man öfters einplanen.
Einmal installierte Tools kann man nicht mehr deaktivieren und so entsteht nach anfänglichen Tests ein enormes Durcheinander. Nicht mal der Support hat die Möglichkeiten ungenutzt überflüssige Tools aus der App Übersicht zu entfernen.
Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM
Günstiger und umfangreicher im Nachgang ein Fehler der mich viel Zeit/Nerven gekostet hat. Nun gehe ich wieder auf einzelne Lösungen, ich mag es, wenn alles funktioniert und der Support 5 Sterne Niveau hat.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
A CRM for the Masses
Overall, I would strongly recommend ANY business to try it out. Check out the free version and you'll still get a lot of value out of it.
Their Paid versions are absolutely worth it.
We started off with a Free version and then graduated into 3 Pro Users and it was a great experience.
The Customer Support Team is EXCELLENT and they really spend the time with you to get you up and running and will offer other real-world examples. I feel they really want their product to work so they're dedicated in assisting even the novice amongst us.
Vorteile
This is a very low-cost CRM for Small Businesses that are interested in tying out to see if this can really work for them.
It beautifully and seamlessly integrates with Outlook and you can use ZohoCRM for most (if not all) your communications with clients and prospects.
The interface is easy to understand and you can get most things done intuitively.
Nachteile
Extracting out a list of all your prospects/customers into ONE Excel sheet became a painful experience because as simple as we assumed it to be it actually become fairly cumbersome. Maybe we didn't have the in-depth experience.
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Warum Zoho CRM gewählt wurde
Dynamics CRM was just too HUGE and complicated. So was Salesforce. I feel those Enterprise CRMs rely on hiring a team to work out the operational logistics and create their dream-CRM from scratch. Zoho had so much out-of-the-box. THAT truly won us over.Zuvor genutzte Software
Dynamics 365Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM
Zoho was just way simpler to implement and launch. We literally started working on it on day One.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
"Streamlining Your Business with Zoho CRM: A Comprehensive and Customizable Platform for...
Particularly for managing leads and clients, Zoho CRM offers a platform that is highly flexible and packed with features. Users can manage their prospects and move them through the sales funnel more easily because to the platform's automation, lead scoring, and lead nurturing tools. Also, users who need to swiftly follow up on leads from various sources frequently choose Zoho CRM because to its interfaces with other software platforms and real-time notifications.Despite the many advantages of Zoho's software products, there are certain drawbacks to be aware of, including a learning curve, restricted reporting options, and email campaign management tools that might not be as sophisticated as those of some rivals. Furthermore, certain users could find the support limits difficult.Overall, Zoho is a great option for organizations trying to simplify their operations and increase productivity because it offers a full and configurable suite of software solutions at an inexpensive pricing point.
Vorteile
Customer relationship management (CRM), accounting, project management, email marketing, and other business software solutions are all offered by Zoho. Businesses may now manage their operations more effectively from a single platform thanks to this. Aside from it being a comprehensive suite, the features of Zoho software can be specifically adapted to a business's needs and are extremely adaptable. This makes it possible for enterprises to design a solution that is tailored to their particular needs. Lastly, the pricing options for Zoho software are flexible and reasonable, making them suitable for small enterprises. Moreover straightforward and without any additional fees or costs for the pricing plans.
Nachteile
Despite the fact that Zoho CRM is user-friendly, some users could find it difficult to become familiar with all the features and capabilities of the software. While Zoho CRM integrates with many popular software tools, some users may find that certain integrations they need are not available. Some users can find it difficult to acquire the assistance they require when they run into problems with the platform because Zoho's customer care staff occasionally responds slowly.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
Not enough info yet and quetions need to be answed from upport
To long to get answers to questions!
Vorteile
Invoicing, stille valuating Lack of info of actual cost
Nachteile
Lack of info of actual cost Invoicing, stille valuating
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Robust CRM, Great Value
Overall good experience. But do suggest the offer higher limits for customization and options such as Zoho Campaigns etc.
Vorteile
Easy to use every day, and options are simple to manage.
Nachteile
Customizations can be tricky, and it does have certain limits that you will need to increase, but Zoho support is great to work with.