Über Workday Adaptive Planning

Workday Adaptive Planning wurde 2003 gegründet und bietet ein webbasiertes System für die Budgetierung, Prognose und Berichterstattung. Die Lösung eignet sich für eine Vielzahl von Unternehmensgrößen. Workday Adaptive Planning wird über das Web in einem SaaS-Modell bereitgestellt und macht den Kauf neuer Hardware oder Software überflüssig. Die Oberfläche ist der von Excel ähnlich und nutzt diese Vertrautheit, um den Schulungsprozess zu beschleunigen. Workday Adaptive Planning kann die Bedürfnisse vieler Unternehmensgrößen erfüllen, darunter kleine Firmen, gemeinnützige Organisationen und Unternehmen mit Milliarden von Dollar Umsatz. Zu den Kernfunktionen gehören Budgetierung und Prognose, Berichterstattung, Dashboards sowie Finanzmodellierung und -verwaltung. Workday Adaptive Planning erfüllt die spezifischen Anforderungen von Unternehmen in den Bereichen Geschäftsdienstleistungen, Gesundheitswesen und Fertigung sowie von gemeinnützigen Organisationen und Softwareunternehmen. Das System von Workday Adaptive Planning verfügt über ein umfangreiches Partnernetzwerk aus VARs (Value-Added Resellers) in vielen verschiedenen Ländern. Jeder Kauf wird von robusten Implementierungs-, Schulungs- und Support-Services begleitet.
Workday Adaptive Planning Software - 1
Workday Adaptive Planning Software - 2
Workday Adaptive Planning Software - 3
Workday Adaptive Planning Software - 4
Workday Adaptive Planning Software - 5
Workday Adaptive Planning Software - 6
Workday Adaptive Planning Video
Workday Adaptive Planning Software - 1 - Vorschau
Workday Adaptive Planning Software - 2 - Vorschau
Workday Adaptive Planning Software - 3 - Vorschau
Workday Adaptive Planning Software - 4 - Vorschau
Workday Adaptive Planning Software - 5 - Vorschau

Workday Adaptive Planning Preis

Workday Adaptive Planning bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Workday Adaptive Planning

IBM Cognos Analytics

Cognos Analytics ist ein Upgrade für Cognos Business Intelligence (Cognos BI). Durch die Ergänzung kognitiver Anleitunge...
Anaplan ist ein cloudbasiertes Tool für die Unternehmensplanung, das für die Vertriebs-, Finanz- und Betriebsabteilungen...
Vena ist eine vollständige Planungsplattform, die die Vertrautheit und Flexibilität einer Excel-Oberfläche innerhalb...
NetSuite ist eine Unternehmensführungs-Software-Suite, die als Dienstleistung angeboten wird und Funktionen wie ERP...

Limelight

Limelight ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, die sich an Unternehmen in den Bereichen Fertigung, Versicherung,...

JAMIS Prime ERP

JAMIS Prime ERP is a provider of cloud-based project ERP software designed for government contractors and other...

Workday Adaptive Planning Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,4
Robert
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
0
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.3.2016

Adaptive provides meaningful insight into our financial data!

Using Adaptive is a great experience! It's easy to learn, and once you try it, you will love it. I can forecast monthly , quarterly or whenever I like. Because my operational metrics, which drive our revenues and expenses, are also in Adaptive, I feel we get closer to our actual's each month. We have simplified our monthly reporting process from 6 days, to about an hour and a half. That extra time can be used to analyze the data, which is much more rewarding than ticking and tying numbers to a report. Our dashboard is solid and tells a story for our leaders. I love it!

Vorteile

Ease of use
Speed (refreshing and processing)
Automatic load of our financial data using a connector
Office Connect - an excel add in that allows me to run my financials in an instant
Adaptive Insights support personnel are amazing! I get a call back very quickly if I have a problem, and I don't feel like I'm being rushed when I ask other questions

Nachteile

The sheets, which display our data across time, would be fantastic if I could add a YTD column anywhere I like.

I would like to see my sheets display some simple graphs, which would allow me to display trends pictorially while reviewing with my customers.

Krystyna
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 30.1.2019

Adaptive Insights impresses even more than expected

Vorteile

Our employees were used to working with Excel spreadsheets. We considered such an approach not completely effective, so our choice turned next to Adaptive Insights. There are no restrictions on the size of the documents. This program is synchronized with other applications, including such important for us solutions like SAP and Oracle. We like the high accuracy of the reports we can create on the tool’s base. It is also important that all data are in one place and don’t require much effort for their processing and analysis. Adaptive Insights is a multifunctional tool with a robust and well-thought-out suite of features. This application allows our employees to track finances, budgets, sales, resources, and labor contribution. With its help, our company’s managers are also able to collect divergent data, make various kinds of reports, build models, and make optimal business decisions.

Nachteile

It would be better if Adaptive Insights had an opportunity to filter for specific months while working with spreadsheets. This lack of functionality makes our work a bit confusing sometimes. We wouldn’t mind adding more advanced features to the planning tools as well. We believe it would behoove this product if it had several tutorial videos on how to use it to the full extent. Even though we find this tool user-friendly, it doesn’t mean at all that it is so for every company.

Lauren
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 27.2.2018

Direct Integration with netsuite

Vorteile

- direct integration with netsuite
-ease of use once established
-maintains various types of data including personnel information and financial reporting

Nachteile

- inability to run reporting on one entity (only runs in consolidation)
- inability to modify reports without creating a new report
- functionality to drill into detail is hit or miss

Olivia
  • Branche: Kapitalmärkte
  • Unternehmensgröße: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 1.9.2022

Adaptive is great for small to medium sized enterprises

I use adaptive for 5 year planning, strategic modelling & scenario planning

Vorteile

The ability to build a bottoms up budget/forecast is an attractive component on this software. It is an assumption based model that is easy to follow and update in the backend

Nachteile

There is some functionality that it lacks for assumption sheet creation.

Kevin
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
0
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.3.2016

We've had great experiences and success with Adaptive Insights

We're a large corporation with multiple lines of business. Our main goal was to simplify our annual budgeting process; to make it easier on the end users, give them ownership of their budgets and to cut down on the time it took to put the whole budget together. Adaptive exceeded those expectations.

Overall it's been great and I would highly recommend it.

Vorteile

Easy to implement and maintain. Easy for end users to understand how to use the software and the models. Give you instant access to "the whole picture". OfficeConnect is great for reporting.

Nachteile

Some admin functions are still a little tedious. The built-in reporting module needs some upgrading, but it's adequate.

Ähnliche Kategorien