Über BigTime

BigTime ist eine Online-Lösung für Zeiterfassung und Abrechnung, die für professionelle Dienstleistungsunternehmen in Bereichen wie Buchhaltung, Ingenieurwesen, Regierungsverträge, Rechts- und IT-Dienstleistungen entwickelt wurde. Die integrierte Lösung bietet Funktionen wie Zeit- und Ausgabenerfassung, WIP-Management (Work in Progress), Aufgaben- und Workflow-Management, Rechnungsstellung, Abrechnung und mehr. Die Zeiterfassung von BigTime erfasst über eine mobile Arbeitszeittabellen-App die gesamte Zeit, die für Projekte oder Aktivitäten außerhalb des Büros aufgewendet wird. Mitarbeiter können Ausgaben über das Online-Portal oder direkt von ihren mobilen Geräten aus einreichen und gescannte Belege anhängen. Danach generiert die Lösung automatisch eine digitale Spesenabrechnung und sendet sie zur Genehmigung an das System. BigTime bietet auch umfassende Projektmanagement-Funktionen, mit denen Führungskräfte den Projektstatus überwachen, Aufgaben und Aktivitäten definieren, Aufgaben zuweisen und vieles mehr tun können. Das integrierte Abrechnungs- und Fakturierungstool hilft Unternehmen bei der Verwaltung ihrer Buchhaltungsvorgänge mit automatisierten Ausgabenberechnungen, mehreren Abrechnungsraten und Belegverwaltungsfunktionen. Unternehmen können vorgefertigte Berichtsvorlagen nutzen oder neue Vorlagen erstellen, um ihre Compliance- und Audit-Berichterstattungsanforderungen zu erfüllen. Auf ihren Android- und iOS-Geräten können Nutzer mit den mobilen Apps von BigTime auf die Lösung zugreifen. Die Lösung lässt sich in verschiedene Buchhaltungs- und Ticketing-Lösungen integrieren, darunter QuickBooks, Slack, Zapier und mehr.
BigTime Software - 1
BigTime Software - 2
BigTime Software - 3
BigTime Software - 4
BigTime Software - 5
BigTime Software - 6
BigTime Video
BigTime Software - 1 - Vorschau
BigTime Software - 2 - Vorschau
BigTime Software - 3 - Vorschau
BigTime Software - 4 - Vorschau
BigTime Software - 5 - Vorschau

BigTime Preis

BigTime bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von BigTime ist ab $ 10,00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 10,00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für BigTime

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

HarmonyPSA

HarmonyPSA ist eine hybride PSA-Lösung (Professional Services Automation), die cloudbasierten Managed-Services-Anbieter...
Ravetree is a cloud-based project management solution with integrated resource planning, customer relationship...

BQE Core Suite

BQE Core makes it easier and more profitable to run your business. It organizes information, automates repetitive tasks...
Avaza ist eine Business-Management-Lösung, die Funktionen für Projektmanagement, Ressourcenplanung, Online-Zeiterfassung...
Accelo ist eine cloudbasierte Lösung zur ServOps-Automatisierung (Service Operations), mit der Nutzer alle kundenbezogen...

BigTime Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,5
5 von 757 872 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Jean P.
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.3.2021

Accounts Receivable/Accounting Manager BigTime Review (Not project management)

The training was really amazing. And the capabilities made it well worth the switch from Productive.

Vorteile

The customization and the ability to track just about anything you want for project management, profitability and invoicing. And the integration with Quickbooks.

Nachteile

I wish more fields were customizable. The handful that they allow you to rename are great, but more would be better! I wish there was a 45 day training session to ask questions that arise after using for a bit.

In Betracht gezogene Alternativen

Adobe Spark, Microsoft Teams und monday.com

Warum BigTime gewählt wurde

Productive was very limited, and the budgeting side was terribly difficult to navigate especially with our high volume of monthly retainers

Zuvor genutzte Software

Productive

Gründe für den Wechsel zu BigTime

I was not part of the research that was done. I was given the final choice to test and work with the sale rep to ensure that it performed the way we needed it to. If I was not happy we would have gone back to the drawing board. But, I know one of our main objectives is to track project profitability and this is so far doing what we needed it to do.
Lori B.
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 4.11.2019

Big Time

Time and Expense reporting for employees who work in different sites. Invoicing has simplified our billing system.

Vorteile

Ease of use for time reporting, expense tracking, invoicing and tracking jobsites. Mobile App.

Nachteile

Mobile App is very limited and a lot of glitches.

In Betracht gezogene Alternativen

Emburse SpringAhead

Gründe für den Wechsel zu BigTime

Spring Ahead was limited on tracking specific tasks. They did not offer invoicing or mobile app ability.

Antwort von BigTime Software

Lori,

Thanks so much for posting a review for us here at BigTime - we really appreciate your time and your feedback. We're happy to hear that you're finding the software easy to use for the tracking of your time and expenses, as well as invoicing and making things easier on the go. If you're having difficulty with the mobile app, please reach out to our Support Team for assistance and let your Customer Success Rep know too and we'll see what we can do to help.

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

Beantwortet am 5.11.2019
Louis B.
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.10.2021

Easiest and friendliest time-entry tool I ever used

I love it. Great user experience. Reports and easily produced in real-time.

Vorteile

The online real-time time entry makes it easy to record your time as you go. There is also an application that allows me to enter time or submit my time anytime. Very easy to use. It's the best time entry I have used over the last 20 years.

Nachteile

I would love to say something but found nothig negative. Everybody in the team loves this tool.

Jenna G.
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 1.8.2019

Bigtime

Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.

Vorteile

I like that you are able to create your own engagements per client.

Nachteile

I least like the invoice part as it does not function how it is suppose too. There are to many steps for it to be integrated into QuickBooks.

In Betracht gezogene Alternativen

QuickBooks Desktop Enterprise

Gründe für den Wechsel zu BigTime

They company told me it was an easy use.

Antwort von BigTime Software

Jenna,

Thanks so much for this review- we really appreciate hearing from all our customers here at BigTime! We are very glad to hear that you're happy with our engagements and how you can create unique engagements per client, but we're sad to hear that you feel that invoicing is not working for you. There are many ways you can use BigTime's invoicing, and there are many help features that can help you learn how. Here are just a few:

Knowledge Base Articles/Videos:
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/#invoicing
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/video-tutorial-post-invoices-to-quickbooks/

Our Invoicing Webinar:
https://youtu.be/yt2LrF9mRAk
Schedule a Live Webinar here: https://www.bigtime.net/webinars/

Also, feel free to reach out to us here at Customer Success - we'd love to help you learn more about invoicing!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

Beantwortet am 5.8.2019
Scott D.
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.9.2021

Best thing my company ever did

Now that we have made the switch to BigTime, we have begun to realize how much time was wasted using spreadsheets, outdated time tracking software, a different project management tool for each project. We are saving time and endless headaches.

Vorteile

Prior to BigTime, my organization used a hodgepodge of systems to track time, track expenses, and invoice. Having all three of those in one spot has saved us 40+ man-hours a month. The customer service is also fantastic. Our implementation specialist, Neil is very easy to work with and really knows his stuff.

Nachteile

Coming from a mess of different tools and consolidating into one simple, easy to use tool, it is really hard for me to say what can be improved at this point.

In Betracht gezogene Alternativen

NetSuite

Gründe für den Wechsel zu BigTime

The cost was a large driving factor, but simplicity was really the reason.

Ähnliche Kategorien