Über LiveAgent
LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform bietet eine Live-Chat-Anwendung, Ticketverwaltung, Online-Self-Service-Portale sowie Änderungs- und Lizenzverwaltung, alles entweder als In-Suite- oder eigenständige Anwendung.
LiveAgent bietet eine Auswahl an breiteren Anwendungen für das CRM, wie z. B. Marketing- und Sales-Force-Automation in Kooperation mit einer Vielzahl von Drittanbieter-Softwareunternehmen. Die Lösung ist anpassbar und kann skaliert werden, wenn kleine Unternehmen ihre Kundenbasis und Online-Dienstleistungen ausbauen. Die Software bietet ein Ticket-Verwaltungssystem, bei dem das Ticket den kompletten Datenstrom der Chat-Nachrichten, E-Mails, Telefonanrufe oder Nachrichten aus anderen Kommunikationskanälen zwischen Kunden und Support-Mitarbeitenden des Unternehmens enthält.
LiveAgent wird sowohl als webbasierte (Cloud-)Software als auch als On-Premise-Installation angeboten. Der Preis für die Cloud-Option wird auf einer Pay-per-User-Basis berechnet basierend auf der Anzahl der Agenten, und die On-Premise-Optionen ist ein Vorab-Preismodell und richtet sich nach der Anzahl der Agenten.












LiveAgent Preis
LiveAgent bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von LiveAgent ist ab € 9,00/Monat verfügbar.
Alternativen für LiveAgent
LiveAgent Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveAgent
Vorteile
Sehr gute Chat Software. Keinerlei Probleem bisher.
Nachteile
Bisher alles bestens. Keine negativen Erfahrungen gemacht.
Antwort von QualityUnit
Hi Cynthia! Thank you for your review!
- LiveAgent Team
- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
einer der Besten Chat Tools
Zufrieden
Vorteile
breite Auswahl an Funktionen und Features
Nachteile
GUI ist so richtig nutzerfreundlich und
Antwort von QualityUnit
Hello Muntaser! Thank you for your review :)
- LiveAgent Team

- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
A fascinating and a life-hack Help Desk Solution.
It streamlines customer support process thus increasing customer satisfaction.
Vorteile
It's simple to manage customers communication and engagements over live chats, phone calls, social media platforms and emails.It possible to build strong and long-lasting customer relationships when using LiveAgent.It is simple to organize, manage and respond to customer requests with LiveAgent.
Nachteile
It's a user-friendly and complete Help Desk solution that I haven't encountered any negative issue so far.
Antwort von QualityUnit
Hi Martin,
Thank you very much for your kind review. We are glad that LiveAgent has been the right fit for you and that you have been satisfied with the system and the benefits it brings to your customer care. Our team is here for you 24/7 in case of any questions or issues!
-LiveAgent team
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy-to-use and all-in-one help desk and live-chat support platform. Elevate customer...
I like how perfect this help desk tool is and easy to use plus it has perfect security which meets our standards. Great user experience.
Vorteile
LiveAgent is a full-featured and easy-to-use to use customer support platform and offers very robust and scalable features and one of its powerful and reliable features is the live-chat which is very great in helping us to resolve the customers issues on real-time and also the fact I can manage the contact forms. I also appreciate the automation feature which is time saving and makes our business processes much easier. I also like UI which is very user-friendly and easy to navigate through so it's make it easy for the first time users.
Nachteile
Nothing. LiveAgent will be remain to best help desk and live-chat support platform. I love how dedicated and supportive the customer support team has always been. The set-up and configuration was smooth and easy.
Antwort von QualityUnit
Hi Luke,
Thank you very much for your kind review. We are glad to hear that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied both with the system's features and the support provided by our team. Keep up the amazing work!
-LiveAgent team
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Significant Value for the price
Vorteile
Price, Excellent customer support, large amount of features and functionality
Nachteile
While I love the complete control of all the automated systems being programmable, it could use some additional default built in options. Comparing LiveAgent to competitors like ZenDesk is like comparing Linux to Apple. LiveAgent gives you complete control - but you have to set up everything. The other software out there doesn't let you customize, but everything works for you. An in between 'windows' option that allows control for those who want it but is smoother to set up for those who don't want the extra work would be optimal. That said, programs that do it for you tend to cost a lot more, which would defeat LA's primary value, the low cost.
Warum LiveAgent gewählt wurde
Able to bring in information, sales channels, and customers from what was previously multiple products into one centralized systemGründe für den Wechsel zu LiveAgent
Price, functionality, controlAntwort von QualityUnit
Dear Ben, thank you for your honest feedback! We really appreciate it! :) The reason why LiveAgent was developed in a way that you have to set the majority of things up is so that it would work for each client exactly how they need. Usually, businesses differ from one to another and that is why we wanted to give everybody a chance to adjust it to their business and needs. You know where to find us should you need anything! :)