Über Salesforce Marketing Cloud

Audience Studio ist eine DMP (Datenmanagementplattform), die Unternehmen dabei unterstützt, personalisierte Marketingerlebnisse zu liefern, indem Datensignale aus mehreren Quellen erfasst und gespeichert werden. Werbetreibende können Technologien für maschinelles Lernen nutzen, um Zielgruppensegmente zu definieren und eine Gerätegrafik zu erstellen, um ihre Präsenz über Kanäle hinweg zu verstehen. Audience Studio enthält die Einstein-Anwendung von Salesforce, mit der Administrationsteams Einblicke in Customer Journeys erhalten und neue Zielgruppen basierend auf Ereignissen oder Aktionen aufdecken können. Die Lösung bietet auch ein Modul für Einwilligungsmanagement, mit dem Unternehmen Einwilligungs-Frameworks für mehrere Märkte konfigurieren, die Löschung von Daten anfordern und Regeln ändern können, um die Einhaltung gesetzlicher Vorschriften im gesamten Unternehmen zu gewährleisten. Audience Studio, ehemals Salesforce DMP, wird als eigenständiges Tool und als Teil der Marketing Cloud im Rahmen von Monats- und Jahresabonnements angeboten. Der Support erfolgt per Telefon, E-Mail, über eine Dokumentation und andere Online-Ressourcen.
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1 - Vorschau
Salesforce Marketing Cloud Software - 2 - Vorschau
Salesforce Marketing Cloud Software - 3 - Vorschau

Salesforce Marketing Cloud Preis

Salesforce Marketing Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce Marketing Cloud ist ab € 4 800,00 verfügbar.

Startpreis:
€ 4 800,00
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Salesforce Marketing Cloud

EIN CRM, DAS IHREN ARBEITSTAG ERLEICHTERT SugarCRM für starke Kundenbeziehungen, am besten für B2B-Unternehmen mit 50... Mehr erfahren

Salesforce Platform

Salesforce Platform ist eine PaaS-Lösung (Platform-as-a-Service) für Unternehmen, die es Entwicklern ermöglicht,... Mehr erfahren
Act-On wurde 2008 gegründet und ist ein umfassendes Tool für Marketing Automation, das eine komplette Suite von... Mehr erfahren

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

Pardot, ein Salesforce-Unternehmen, wurde für Organisationen geschaffen, deren Schwerpunkt auf B2B- (Business-to-Busines... Mehr erfahren

Marketo Engage

Adobe Marketo Engage ist ein zentraler Marketing-Hub für die Orchestrierung und Ausführung von Cross-Channel-Kampagnen,... Mehr erfahren
NetSuite ist eine Unternehmensführungs-Software-Suite, die als Dienstleistung angeboten wird und Funktionen wie ERP... Mehr erfahren

Salesforce Marketing Cloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
3,7
Kundenbetreuung
3,8
Jennifer
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 13.1.2023

Viele Einsatzmöglichkeiten

Vorteile

Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.

Nachteile

Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.

Imran
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.3.2023

Comprehensive Marketing Automation Tool with Powerful Features

Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs, offering a wide range of features and integrations. The Journey Builder feature, in particular, has allowed us to automate our campaigns and engage with our customers throughout their journey.

Vorteile

The most likable feature of Salesforce Marketing Cloud is the Journey Builder feature, which allows businesses to automate their marketing campaigns and engage with their customers throughout their journey.

Nachteile

One of the things I dislike about Salesforce Marketing Cloud is the pricing model, which can be quite expensive for small and medium-sized businesses. However, we believe that the platform's features and capabilities justify the cost, especially for larger businesses.

Maggie
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 13.10.2022

If you're a Salesforce user, it's a no brainer

Overall, i'm very satisfied with Salesforce Marketing Cloud and cannot imagine having to rely on multiple tools to execute the same functionalities like I used to

Vorteile

Salesforce Marketing Cloud has been a great all-in-one solution for my team as we previously relied on multiple tools for customer journey management, email campaigns, and analytics, not to mention updating the CRM after. The UX was pretty easy to understand and the platform and the list feature has made pipeline management so much more efficient

Nachteile

One of our campaigns bugged and contacts received duplicate emails. When I tried to contact customer service, it was almost impossible to get in touch so we had to figure out the solution internally which took a while. The price is also pretty high if your company is not paying for it

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 31.7.2020

Streer clear of Marketing Cloud if you're a small company

It's 2020 and this product has the UX of the 2000's and a backlog of tech debt and bugs for a premium price. For a small business I'd HIGHLY recommend going with something else. Not only do you pay a PREMIUM price for Marketing Cloud, but you'll also end up spending more time than you should trying to figure out this product.

There are "features" that exist, like data conversion on automations, but you'll have to spend time figuring out that they exist so you can e-mail support and request they turn them on, when they should have just been there in the first place.

Vorteile

I like that Send Time Optimization was included, this was extra with the previous e-mail marketing product we used.

Nachteile

First, we ended up in Google's black hole even when following the plan laid out by our integration partner. That you need an integration partner to get a small business setup should have been a huge red flag, but we thought we were stepping up to a more powerful e-mail product.

There are bugs everywhere. Our integration partner had many tips like making sure to unselect an e-mail reselect it and stop and start a trigger to make sure the new e-mail is used, these are things that should be handled by the UX and not tribal knowledge. We used alias in our e-mails to aid in reporting, but sometimes they show up in the report and sometimes it shows the original URL. We opened a ticket and months later it was closed with no resolution, because there's a back end bug in their system that they believed was causing the issue.

There's a lot of duplicated functionality that has different features. Want to manage your data extension you can do it in Email Studio or Contact Builder, BUT the features are different between the two. You can only easily add records in one of them so you have to remember which one you can do a specific action in.

Their reporting is limited on Journey's and you'll need to extract all the data to do any deep dives. You'll need to use Journey's if you want to use send time optimization or any of the AI logic, so you're guaranteed to have to build your own reporting in your own tools. We needed this to realize we were in the Google black hole.

Jacob
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 23.6.2023

Industry leader... So you pay for that.

I've been in SFMC since it was ExactTarget and you can see the changes and progressions in the past 15 years, but some of them are just not needed. They are just adding things in because they are running out of ideas to do so they need a shiny new toy for users to pay for.

Vorteile

If your company has the resources to implement SFMC, it has the ability to do everything you need it to do with email, marketing automation and analytics... The flexibility in emails and templates is the most appealing part.

Nachteile

If you have decent developers, there are cheaper options than SFMC. You are basically paying for the name. A lot of the features are overdeveloped and to implement, you have to pay staff a bunch of money to set it up or an implementation partner a bunch of money to set up the system.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot CRM

Ähnliche Kategorien