Über BigTime

BigTime ist eine Online-Lösung für Zeiterfassung und Abrechnung, die für professionelle Dienstleistungsunternehmen in Bereichen wie Buchhaltung, Ingenieurwesen, Regierungsverträge, Rechts- und IT-Dienstleistungen entwickelt wurde. Die integrierte Lösung bietet Funktionen wie Zeit- und Ausgabenerfassung, WIP-Management (Work in Progress), Aufgaben- und Workflow-Management, Rechnungsstellung, Abrechnung und mehr. Die Zeiterfassung von BigTime erfasst über eine mobile Arbeitszeittabellen-App die gesamte Zeit, die für Projekte oder Aktivitäten außerhalb des Büros aufgewendet wird. Mitarbeiter können Ausgaben über das Online-Portal oder direkt von ihren mobilen Geräten aus einreichen und gescannte Belege anhängen. Danach generiert die Lösung automatisch eine digitale Spesenabrechnung und sendet sie zur Genehmigung an das System. BigTime bietet auch umfassende Projektmanagement-Funktionen, mit denen Führungskräfte den Projektstatus überwachen, Aufgaben und Aktivitäten definieren, Aufgaben zuweisen und vieles mehr tun können. Das integrierte Abrechnungs- und Fakturierungstool hilft Unternehmen bei der Verwaltung ihrer Buchhaltungsvorgänge mit automatisierten Ausgabenberechnungen, mehreren Abrechnungsraten und Belegverwaltungsfunktionen. Unternehmen können vorgefertigte Berichtsvorlagen nutzen oder neue Vorlagen erstellen, um ihre Compliance- und Audit-Berichterstattungsanforderungen zu erfüllen. Auf ihren Android- und iOS-Geräten können Nutzer mit den mobilen Apps von BigTime auf die Lösung zugreifen. Die Lösung lässt sich in verschiedene Buchhaltungs- und Ticketing-Lösungen integrieren, darunter QuickBooks, Slack, Zapier und mehr.
BigTime Software - 1
BigTime Software - 2
BigTime Software - 3
BigTime Software - 4
BigTime Software - 5
BigTime Video
BigTime Software - 1 - Vorschau
BigTime Software - 2 - Vorschau
BigTime Software - 3 - Vorschau
BigTime Software - 4 - Vorschau
BigTime Software - 5 - Vorschau

BigTime Preis

BigTime bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für BigTime

Adobe Creative Cloud Express

Adobe Creative Cloud Express (ehemals Adobe Spark) ist ein einheitliches, aufgabenbasiertes Web- und Mobilprodukt, das...

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

QuickBooks Online Advanced

QuickBooks Online Advanced ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, mit der kleine bis große Unternehmen Ausgaben,...

QuickBooks Desktop Pro

QuickBooks Pro hilft dabei, den Prozess der Rechnungsstellung und -erstellung sowie die Verwaltung von Arbeitsaufträgen...

Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

Microsoft Teams

Microsoft Teams ist eine cloudbasierte Gruppenchatlösung, mit der Teams an Dokumenten zusammenarbeiten können. Zu den...

BigTime Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,7
Denise
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.4.2018

We use BigTime for Professional Services Automation. It is great for our multilevel company.

Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. Our systems are now more automated and more paperless.

Vorteile

BigTime allows users from a variety of backgrounds to connect to the software from various platforms (desktop, laptop, smart phone) to track time per project, to track expenses on a daily basis with electronic submission of receipts, to run reports on time spent, to connect with external accounting software seamlessly.

Nachteile

the software has some limits on "naming" items that do not always correspond directly to our external software and do not fit within our company culture. (For example: In BigTime, billable means charged to the project, may invoiced or may not invoice. In our company culture, billable means an invoice will be sent for payment to the client.

Antwort von BigTime Software

Denise,

Thank you so much for the review - we truly appreciate the time and the effort you've taken to let us know how our software is working for you. We're very happy to hear that BigTime is working for you throughout your organization and that you're able to use the software across several different platforms - we work hard to make that happen!

We're very sorry to hear that some of the terminology used by BigTime is inconsistent with your business processes. We try to make BigTime as flexible as possible, and you can change many of these terms within your Lexicon (check under My Company>My Company>Lexicon) but there are some terms we cannot change at this time. That being said, that feature might make for an excellent Feature Request. If you'd like to learn more about how to submit a Feature Request, please reach out to us at [email protected].

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

Beantwortet am 17.4.2018
Denise
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.11.2022

Easy entry of time and expenses using Bigtime

Companies who bill their customers by the hour and have different hourly rates for different types of work can benefit greatly from using BigTime. Time and expenses can be entered by employees and reviewed by managers before being sent to the client for billing. It's convenient that you may log your time and expenses from any device, be it a desktop computer, laptop, or mobile phone.

Vorteile

BigTime is the program we use for tracking time, managing expenses, and sending out invoices. Using QuickBooks as our primary accounting software has its advantages, and one of those is that BigTime can sync up with QuickBooks during the day to make sure that the two are always up to date.

Nachteile

The approval screen does not currently allow for invoices to be filtered by Team Lead, so all Team Leads have access to all invoices rather than just their own. It's not easy to modify your own report, therefore we typically have to contact support for assistance.

Robyn
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 26.2.2019

Project Management/Budgeting

As someone who considers themselves tech savy, I am having issues with this software creating more issues than being helpful. The webinars should incorporate more consumer questions or feedback, especially if there are common themes with user questions or issues.

Vorteile

BigTime has the potential to be very user friendly, however, there is a learning process. Not everything is the same. For example, when I run one budget report, submitted time is not included, while in another report it is.

Nachteile

The data does not always auto populate and the software should be able to generate numbers and percents on its own... I should not have to go in and manually input % complete, it should be done on it's on as the team moves forward within the project.

Antwort von BigTime Software

Robyn,

Thanks for leaving this review and letting us know about your struggles and concerns. BigTime's flexibility does have it's downsides and often that comes into play in terms of the learning curve. However, we will have one of our Success Team reach out to you directly and help with these specific issues. In the meantime, definitely take a look at our Knowledge Base (http://kb.bigtime.net/), which has hundreds of articles on things like custom reporting (http://kb.bigtime.net/using-bigtime/using-reports/creating-your-own-reports-in-bigtime/creating-custom-reports/) and creating % complete invoices (http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/creating-draft-invoices/creating-percent-complete-invoices/) which auto populates task percentages for you.

We hope this helps, and keep an eye out for an email from one of our Success Team members.

Thanks again,
BigTime's Customer Success Team

Beantwortet am 28.2.2019
Tamara
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 23.5.2023

Small Business Review of BigTime

Overall, BigTime is effective and does what we need it to do. We are happy with it. Customer Support is also really good. They are helpful, patient, and thorough.

Vorteile

BigTime has all the features we need to track time and expenses and automate billing. Forecasting and utilization tools are also great features which allow us to better manage staffer availability so clients are covered and staffer's aren't over worked. Reporting and analytics are very good, though there are some reporting features that could be improved

Nachteile

There are some idiosyncrasies that can get tiresome; date ranges disappear constantly when drafting invoices; there are features that have an adverse effect on rate population if not used properly, some internal functions clash if entered (or not entered) in multiple places, online tutorials could be better, live chat can take a very long time - i have noticed that upgrading to Premier has helped - the wait is now no more than a few minutes.

Kimberly
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 30.3.2023

[sensitive content hidden] was responsive and helpful

easy to use and the chat support is extremely helpful and useful.

Vorteile

ease of use and integration with QBO, invoicing and WIP tracking, easy to train for staff input of TS

Nachteile

slow to add some features that would be helpful for payments. Adding feature to charge client service fees for ACH and credit card payments, allowing us to edit payment post if entered incorrect or if Client over pays to track credits.

Ähnliche Kategorien