Über ConnectWise Automate

ConnectWise Automate (ehemals LabTech) ist eine cloudbasierte und On-Premise-IT-Automatisierungslösung, mit der Unternehmen von einem einzigen Standort aus IT-Assets verfolgen und verwalten können. Contentmanagementfunktionen ermöglichen es Nutzern, Dokumente zu teilen und Inhalte auf ihrer Website zu veröffentlichen. Diese Funktionen können Fehler identifizieren und beheben, um die Ausfallzeiten der Website zu reduzieren. Die Lösung bietet Fernüberwachungsfunktionen, mit denen Nutzer über ein einheitliches Dashboard Desktops, Laptops und Geräte in ihrem Netzwerk verwalten und die Geräteleistung überwachen können. ConnectWise Automate umfasst auch Funktionen zur Netzwerkadministration, mit denen Nutzer Fehler identifizieren und reparieren, Dienste konfigurieren, die Betriebszeit verbessern und die Serverleistung verfolgen können. Techniker können Probleme aus der Ferne beheben und an mehreren Systemen gleichzeitig arbeiten, ohne den Endnutzer zu stören. Mit der Lösung können Nutzer definieren, welche Patches genehmigt werden sollen, wann sie installiert werden sollen und wie der Agent im Falle eines Neustarts reagieren soll. Mit dem Sicherheitsmodul können Nutzer mit einer einzigen Lösung Antivirus-, Anti-Malware-, E-Mail-Schutz-, Verschlüsselungs-, Passwort- und Patch-Bereitstellungen verwalten. Der Support erfolgt über ein Online-Forum, per E-Mail und per Telefon.
ConnectWise Automate Software - 1
ConnectWise Automate Software - 2
ConnectWise Automate Software - 3
ConnectWise Automate Software - 4
ConnectWise Automate Software - 5
ConnectWise Automate Video
ConnectWise Automate Software - 1 - Vorschau
ConnectWise Automate Software - 2 - Vorschau
ConnectWise Automate Software - 3 - Vorschau
ConnectWise Automate Software - 4 - Vorschau
ConnectWise Automate Software - 5 - Vorschau

ConnectWise Automate Preis

ConnectWise Automate bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für ConnectWise Automate

Die MSP-RMM-Lösung (Managed Services Provider, Remote Monitoring and Management) von Solarwinds ist eine cloudbasierte...

GoTo Meeting

GoToMeeting ist eine Videokonferenz- und Collaboration-Software, die Meetings von verschiedenen Orten wie E-Mail,...
LastPass ist eine Passwortverwaltungslösung für Verbrauchende und Unternehmen, die es Nutzern ermöglicht, ihre...
Die All-in-One-Plattform von Atera ermöglicht IT-Fachleuten den Zugriff, die Einsicht und die Kontrolle über ihre...

Splashtop Remote Support

Splashtop ist eine Remote-Support-Lösung für Managed-Services-Anbieter, IT-Experten und Helpdesk-Mitarbeiter. Sie...
Pulseway ist eine integrierte IT-Asset- und Netzwerküberwachungslösung, die für IT-Administratoren zur Fernüberwachung...

ConnectWise Automate Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
3,6
Kundenbetreuung
3,6
Jared
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 29.10.2019

RMM to the stars

We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!

Vorteile

The feature set has been astounding from day one.
With the big rebrand and integration with ConnectWise Manage the duo are now all that much better, complementing each others previous, non-focused features.

Nachteile

Truly forward progress was the main issue. During the time we actively used LabTech/Automate was during the transition years of the name and aesthetic. Things are definitely driving into the right, unified direction for all of their tools and that is exciting to see!
Learning the tool, like most ConnectWise products, can be daunting but there are lots of resources to pull from and well worth the investment.

Again, I suspect due to the years of bringing the tools together, Automate seemed to somewhat stall/lag on added features for awhile. They certainly had the most initially so it wasn't a drastic fall-behind, but new tools were taking the slow moving to catch up and the market is certainly competitive again.

Ahmed
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.4.2019

The BEST tool for an IT Army of One

Its a love/hate relationship, but mostly love. I fought to have this at my company and I can not do my job without it.

Vorteile

You can access it anywhere. If I am on vacation in Mexico and the office back in the states needs support, I just open up chrome and go to my custom made website that CW gave me and I am in. I can see everything about a persons computer by just scrolling side to side or double clicking. Their customer service is also 24/7 AND they assign you technicians to help with implementation along with connectwise university to ensure you are ready to use their product to the fullest extent!

Nachteile

Its sort of difficult to learn. They have the university that helps with that, but some of their classes are outdated and some just sprint through the lesson in the hopes that you might have caught a thing or two that they just taught you. Also, their scripting language is their own(proprietary) and you have to learn it. So if you already know Java, C++, Python, etc, it doesn't matter.

Benjamin
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 1.4.2020

Should be call "Connectwise Autodraft"

The business is a con. They tell you they have a "guarantee" which they make impossible to obtain. will continue to bill you regardless fo whether the product works or not.

Vorteile

The software has its pros (connectwise screenconnect is the only good thing). The automation will automatically restart services or auto-approve and apply windows update on a schedule. When it isn't crashing or causing servers to crash that is.

Nachteile

It CONSTANTLY crashes. It will cause servers to crash. Only some automation features work. No support is ever avaaible to resolve issues. The ones that do respond don't know their own product.

In Betracht gezogene Alternativen

Atera, Splashtop Remote Support und Pulseway

Warum ConnectWise Automate gewählt wurde

Kaskersky partnership forced via DoD Contracts

Gründe für den Wechsel zu ConnectWise Automate

The sales pitch promised support, working automation, and a cost reduction. All of it was a lie. This product costs more money than it saves and is a terrible investment.
Verifizierter Rezensent
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 21.5.2018

I believe this is still the best RMM around, but it's a bit clunky and often slow.

RMM, Scripting, Easy MSP setup and management of our clients systems.

Vorteile

If you can imagine it, you can do it. It really does have all the tools to do whatever you desire remotely. You can access almost any aspect of a managed machine without even interrupting the end user. The built-in ignite monitors are pretty amazing on their own.

Nachteile

It can be incredibly slow at times, you have to have a lot of patience. The script editor being object and mouse based is very clunky, I'd prefer to learn the syntax and just type it all out, but that option isn't readily available in the GUI you have to dig into the guts to do that. If you use ignite monitors you'll need to parse out the noise they create for items you don't want to be notified about. Integration with Connectwise Manage is still a bit quirky but it works.

Luke
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 10.1.2018

Automate ( formerly Labtech) is a great RMM tool for MSP customers.

Vorteile

The ease of setup and installation for customers is substantial when considering this tool for MSP. New customers can be setup with ease, configured and once agents are installed Automate can significantly reduce information gathering for system resources, and discovery of behind the scenes issues. Scripting and Automating are easy to do with the built in examples and wizards, which makes customizing alerts and monitors a breeze.

Nachteile

The monitoring will come with lots of defaults right out of the box, so there will be a lot of "noise" to sort through and remove/adjust after initial installation.

Ähnliche Kategorien