4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über SalesLoft

SalesLoft ist ein Online-Sales-Engagement-System zur Steigerung des Verkaufs und Umsatzes von Unternehmen. Auf einer einzigen Plattform stattet die Lösung Verkaufsgruppen mit Tools für Kommunikation, E-Mail-Tracking und mehr aus, um bessere Verkaufserlebnisse zu bieten. Nutzer können Verkaufs-E-Mail-Vorlagen erstellen und mit dem Team teilen, um Vertriebsentwicklungsmitarbeiter zu unterstützen. Nutzer können Mailserver mit SalesLoft verbinden, um eine bessere Zustellbarkeit zu gewährleisten. Die Plattform ermöglicht es Nutzern, E-Mail-Entwürfe mit verschiedenen Tags anzupassen. Eine Benachrichtigung wird gesendet, wenn eine E-Mail geöffnet, angeklickt oder beantwortet wird. Ein Live-Feed ist verfügbar, um E-Mail-Aktivitäten im Auge zu behalten. Mit dem SalesLoft Sales Dialer können Nutzer jeden Lead mit einem einzigen Klick kontaktieren, Anrufe aufzeichnen sowie Feedback, Notizen und mehr automatisch protokollieren. Die Lösung ermöglicht auch das direkte Wählen aus dem System und hilft, die Reaktionszeit zu verbessern und Konvertierungen zu steigern. Auf alle Anwendungen kann über die Nutzeroberfläche zugegriffen werden.
SalesLoft Software - 1

SalesLoft Preis

SalesLoft bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SalesLoft ist ab $ 0,01 verfügbar.

Startpreis:
$ 0,01
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für SalesLoft

SalesLoft Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,1
Cem
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.12.2022

Salesloft für Salesmaschinen!

Vorteile

Salesloft hat alles was man für den Kundenkontakt braucht. Besonders die Cadence Funktion ist perfekt und lässt eine ordentliche und sequenzierte Arbeitsweise zu.

Nachteile

Es gibt nichts was fehlt. Keine negativen Punkte

Hana
Hana
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.6.2023

Great platform, makes reaching out to clients so much easier

Vorteile

The integration of call and email tracking with CRM, along with the use of the cadence tool, proves to be beneficial in automating and simplifying the process. Even if you lack technical expertise, you can quickly grasp its functionality as it is user-friendly and easy to understand. This reliable tool empowers you to enhance work efficiency and effortlessly manage demanding assignments.

Nachteile

The emails sometimes encounter problems, and there can be instances of system crashes. Additionally, the notifications might be delayed, which doesn't contribute positively. To ensure smooth functioning of SalesLoft, a reliable and uninterrupted internet connection would be advantageous. Importing individual items into SalesLoft can be time-consuming, and if a crash occurs, it may take a while to resume normal operations.

Jennifer
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 1.8.2023

Manage your sales outreach in a few clicks - time saving where you need it.

Overall a positive experience we have a really strong customer success rep in [sensitive content hidden] who has been on hand with any questions we have had. She guided us through our implementation across several teams and we have had a couple of best practice sessions to make sure everyone is on the same page. Salesloft is pretty self explanatory to use and once you get started the UI makes sense on how to work. For team members coming from pure CRM usage it can be a bit of a learning curve but once they get the hang of it they love how much more they can get done.

Vorteile

The most important reason for implementing Salesloft was our SDR team was slowed down by very admin heavy processes and onboarding became a time sync for new team members to learn. Salesloft meant that new team members could know exactly what was expected as outreach for certain prospects. It also means you now have access to a really rich amount of data to understand what types of outreach = success whether it be mixing up length or when certain emails are sent, no. calls etc. Suddenly having access to this information meant that the most successful SDRs no longer had information siloed to them and we could get more and more best practices shared across the team.

Nachteile

I mentioned when assessing the features the couple of things where Salesloft could improve: - increase focus for non opp creating SDRs. This would mean that those teams could take more advantage of the coaching modules and actually get richer data when their looking for trends across performance. Most interesting to me would be- number of high value activities completed - no meetings booked - no. meetings attended - being able to read leads converted to an opportunity which is the traditional way Salesforce would identify success. Since the release of Rhythm there has been some jankiness in the tool. A few screens that don't take you where you are supposed to go and some slowness with pre-scheduled emails. Their product team has messaged and said they are working on these areas.

In Betracht gezogene Alternativen

Outreach

Gründe für den Wechsel zu SalesLoft

I had used Salesloft before at a previous company and enjoyed the experience and the team I had worked with.
Eric
Eric
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 9.10.2018

Great product but has issues

Overall Salesloft has made me more efficient and organized at work. Even though we frequently run into issues, I couldn't imagine my job without it.

Vorteile

Salesloft is the main reason I'm still in a sales position. Before the system, I was leaving over 70 of the same voicemails a day and had to manually track my cadence progress which was messy and unorganized. Salesloft has completely transformed my work style for the better and has lead to multiple successes in my career. I am much more efficient, organized, and happy than I was prior to Salesloft.

Nachteile

I'd say Salesloft runs great 75% of the time. The other 25% of the time my co-workers and I frequently run into issues where the system doesn't function properly. The most common issue I run into is when the entire program becomes unresponsive leading me to uninstalling and reinstalling the extension and even then it sometimes doesn't fix it. Another frequent issue I run into is when Salesloft doesn't record or log my calls for the day. I've had calls that were never logged and also calls where it took over a day to show up.

Jacopo
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 26.4.2022

Salesloft review - JB

Vorteile

The possibility to create cadences is really useful to me (and in general for any sales company)

Nachteile

In order to create cadences you must import all contact from another platform (Salesforce in my case) and this is a long process

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