Über Humanity

ShiftPlanning ist eine cloudbasierte Lösung für die Belegschaftsverwaltung und Mitarbeitereinsatzplanung, mit der Führungskräfte mit ihren Mitarbeitern kommunizieren sowie Projektpläne, Dokumentationen und Gehaltsabrechnungen verwalten können. Die Lösung richtet sich an Kunden in verschiedenen Sektoren wie Technologie, Transport, E-Commerce und Service. ShiftPlanning besteht aus vier Schlüsselmodulen: Terminplanung, Stempeluhr, Gehaltsabrechnung und Personalwesen. Mit der Planungsfunktion können Nutzer automatisch Zeitpläne erstellen und Zeitpläne aus Anwendungen von Drittanbietern importieren. Mit dem Stempeluhr-Modul können Manager das Ein- und Auschecken von Mitarbeitern verfolgen und kontrollieren. Das Gehaltsabrechnungsmodul ermöglicht die Verarbeitung von Gehaltsabrechnungen basierend auf Arbeitszeittabellen von Mitarbeitern, die in Echtzeit abgerufen und zur weiteren Analyse exportiert werden können. Die Lösung verfolgt unter anderem auch die HR-Dokumentation, Schulungen und Urlaubstage für Mitarbeiter. Die Lösung bietet ein API-Framework und lässt sich in Kalenderverwaltungsanwendungen von Drittanbietern integrieren. Support wird per Telefon und Live-Chat bereitgestellt.
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Humanity Preis

Humanity bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Humanity

Sage HR ist eine cloudbasierte Personalmanagementlösung, die Kernfunktionen wie 360-Grad-Feedback, Personalmanagement,...
Clockify ist eine cloudbasiert und on premise verfügbare Zeiterfassungslösung, mit der Unternehmen die Produktivität,...
BambooHR bietet kleinen und wachsenden Unternehmen ein HRIS (Human Resource Information System), das ein Bewerber-Tracki...
Factorial ist eine cloudbasierte Personalmanagementlösung, die sich an kleine Unternehmen in verschiedenen Branchen...

Connecteam

Connecteam wurde als All-in-one-Lösung entworfen und entwickelt. Mit einer mobilen All-in-one-App kannst du problemlos...
Deputy ist eine cloudbasierte HRM-Lösung (Human Resource Management), die Mitarbeitermanagement- und Planungsfunktionen...

Humanity Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionalität
4,1
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,2
Autumn
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 26.1.2021

Straightforward, has some kinks

We use this as a complete all in one hub for shift changes, training, co-worker contact information, management communication, you name it. It's pretty basic looking but that also means it's straightforward. I'm glad I can figure it all out without needing a tutorial.

Vorteile

I like that I can see a break down of my payroll, access all my paystubs over my entire deployment, request schedule changes and reach out to my peers for shift management. Also that tax documents are readily accessible.

Nachteile

There are a few kinks to work out. It doesn't accurately show who is scheduled for shifts in open shift details. Also, when requesting time off, where it shows your available hours mine are never accurate, it's always just a maxed out amount of available PTO. That means if I don't have enough actual PTO my request gets rejected. Also I feel like it locks me out pretty often and I need an account reset.

Seth
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 17.4.2018

Overall, it has served us well for scheduling daily staff and providing them the details.

Saving time in scheduling and repetitive details. Also, being able to send our clients the schedule via a PDF has been great!

Vorteile

Love the fact that we do not need to email details for each repeating shift. And since the software is based on one's availability, you can book, ideally, based on that info.

Nachteile

That it does not have a "request a booking" feature. You can only book staff through the software based on their availability which cannot always be trusted.

Antwort von TCP

Hi Seth! Thank you so much for your feedback. We are glad to hear that our app helps you with your business.

At the moment, we have Open Shifts that employees can pick up when they are available. We appreciate your suggestion, and we have forwarded it to our Product team. We'd love to hear if you have more ideas or feature requests! If you do, please visit our Community portal (Read more about it here: https://bit.ly/2mn8aog).

Beantwortet am 25.4.2018
Geneviève
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 29.1.2019

Good app but

Vorteile

From a IT standpoint, Humanity is good scheduling app. It has a few issues from time to time, for overall satisfied with the application.

Nachteile

However, their service client is horrible. We have been with Humanity over 5 years now. And we so unsatisfied with the service that we looking at our options. They literally take you for granted as a customer and never get back to you. You have to run after them constantly and hope to get an answer. When they promise to get back to you, they don’t or tell you they sent you an email, which you of course never received.

For example, we had a new request regarding a service that they advised on their app (payroll integration). When we went forward with the change, they never got back to us. After multiple follow-ups on our end, they tell us our request is ‘’not a priority for them’’ - for a service THEY advertise. When we complained, they told us they would be getting back to us the following week. That was Nov 2018. We are Jan 2019, and I have let you receive a proper follow-up even after my multiple attempts.

The app is not worth the service. I would recommend another one.

Antwort von TCP

Hi, Geneviève,
We apologize for your experience. We believe every customer interaction should be treated equally. Each one is an opportunity to learn how we can improve their daily work life and our services. We are currently in contact with Employeur D, and are working with them to provide a solution. We will update you as soon as we can. Your time is valuable. The feedback you've provided is invaluable. Thank you.

Beantwortet am 7.2.2019
Josh
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 15.10.2018

Good for Shifts

I've used Humanity (Shiftplanning) just for clocking-in and clocking-out each day. It's not very easy to edit mistaken entries, and even more difficult to figure out what the icons mean, and what effect they'll have on my time entries. This is pretty important to have right, since this is how I (and presumably anyone who uses this software) gets paid.

Vorteile

I like the app (Humanity 01) usability and ease to clock-in and clock-out.

Nachteile

The software in general is cumbersome and a bit confusing. There are two apps, and the old version seems to work better for my needs. The new app seems to be specific to those who have different "shifts" each day. This seems great for those who need that option, but takes the simplicity away.

Tyler
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 14.2.2020

Good communication platform

It is fairly easy to use and set up, having notifications enabled on your phone though can get annoying with multiple staff responding to messages at all times of the day. It is your choice what notifications you get though.

Vorteile

Shifts posted and picked up quickly by staff that have notifications set on their phones. Easy clock in process.

Nachteile

On the app there is an option to add notes to your time schedule about missed lunch, or overtime for example. Unfortunately you have to be clocked in to be able to do it and many staff forget and have to ask an admin to add the note after the fact.

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