Über Hiver

Hiver ist laut Hersteller der erste Helpdesk, der für Google Workspace entwickelt wurde. Hiver hilft Teams, einen schnellen und einfühlsamen Kundenservice zu bieten, und zwar direkt über das Tool, mit dem sie bereits vertraut sind: Gmail. Das bedeutet, dass Kunden-E-Mails zugewiesen, verfolgt und an ihnen kollaboriert werden kann, damit fortschrittlichste Analysen und Automatisierung über die Gmail-Schnittstelle ausgeführt können, ohne Zeit für das Erlernen einer neuen Software oder das Wechseln von Registerkarten zu verlieren. Hiver verfügt über alle leistungsstarken Funktionen eines Helpdesks, wie E-Mail-Tags für gemeinsam genutzte Posteingänge, automatische Zuweisung zur Verteilung von E-Mails an Teams im Rundlauf-Verfahren, E-Mail-Vorlagen und Analysen zur Verfolgung aller wichtigen Kennzahlen aus dem Kundenservice. Mit Kollisionswarnungen können Nutzer Benachrichtigungen erhalten, wenn jemand auf eine E-Mail antwortet, um doppelte und widersprüchliche Antworten zu vermeiden. Hiver ermöglicht es Managern, Vereinbarung zum Servicelevel und Geschäftszeiten einzurichten und die Kundenzufriedenheit zu messen, indem sie eine kurze Umfrage am Ende von E-Mails senden. Die Lösung bietet einen sicheren Kundenservice von Gmail und aktiviert Gespräche zwischen Menschen, ohne E-Mails zu speichern. Hiver unterstützt jede Art von Unternehmen, von innovativen Start-ups bis hin zu traditionellen Unternehmen wie Canva, Lonely Planet, Flexport, Pluralsight, Oxford Business Group und Upwork.
Hiver Software - 1
Hiver Software - 2
Hiver Software - 3
Hiver Video
Hiver Software - 1 - Vorschau
Hiver Software - 2 - Vorschau
Hiver Software - 3 - Vorschau

Hiver Preis

Hiver bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Hiver ist ab $ 15,00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 15,00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Hiver

Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform, die Kunden durch Live- und automatisierte Chats, gezielte E-Mails,...
Front ist ein cloudbasiertes Kollaborationstool für kleine und mittlere Unternehmen. Front konsolidiert verschiedene...
Copper ist ein nutzerfreundliches CRM-System für kleine und mittlere Unternehmen, die eine bessere Methode für die...
Drag bietet Teams den „Posteingang für alles“ – einen Ort, von dem aus sie Kunden unterstützen, Aufgaben verwalten und...
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...
Jobvite Hire ist ein cloudbasiertes Bewerber-Tracking-System, mit dem Nutzer Einstellungsprozesse verwalten können,...

Hiver Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
Juan David
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2019

Managing a team was never easier!

KPI measurement Prioritizing emails, Coworking with shared inboxes, Highlight important emails that need immediate attention.

Vorteile

This add will make teamwork 100% easier and more efficient. I can start by saying that the fact that it will sort every upcoming email to the person in charge is amazing, not only because it will help to have a more organized shared box, but it will also let us supervise the email flow from our colleagues and give them a hand whenever they need or are out for vacation. On the other hand, having the option to leave comments on the memo field, will also help us to remind important information or simply inform our colleagues about something. Last but not least, Hiver gives us the opportunity to work with shared mailboxes and prioritize whatever is important for the team and allows us to "Close" every task that no longer needs our attention.

Nachteile

It was hard for me to find a con for this tool as it offers all the essential features that I need to sort my emails
and supervise the email flow for our team. However, I found probably a glitch when emails that are on "pending" status are not automatically opened whenever they get a reply.

Frank
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.4.2023

Hiver changed our Administrative Support department very positively !

Our main goal was to reduce the amount of work and work-around when using a Google Collaborative Inbox our Google Group in our Administrative Support team(s). Everything is now done through the Hiver mailboxes and within the single GMail-session.This has proven more than beneficial for everyone (Admin Support as well as all the users requesting support). Everything is more structured, easier to follow-up, re-assign, provide feedback, and set pending or closed.

Vorteile

The full Gmail integration is marvellous !One single GMail-session to follow-up day-to-day business mails and additionally support requests assigned to the Hiver users. No need to keep multiple windows and mailboxes open.The ease of use goes without saying.The contacts with people from Hiver (at all levels) is incredibly positive. They really listen and try to solve issues as soon as possible. Suggestions for new features are discussed (sometimes in great detail) and implemented if it's feasible and useful.

Nachteile

A minor issue is the fact that users should be aware that deleting "a single" message from a conversation in a hiver mailbox deletes the whole conversation and removes it from the Hiver mailbox when emptying the bin. This only goes for the delete message on message level.But then again, new Hiver users should be trained not to delete single messages.Luckily, the delete button at conversation level shows another text than the normal button, and provides a warning message when pressed.

Andrea
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 4.3.2018

Awful experience!!! After integrating this tool, my clients stopped receiving my emails.

None. Hiver completely derailed our operations at a period of peak media coverage.

Vorteile

Hiver features initially seemed great. I was eager to make use of their promised benefits. Unfortunately, Hiver completely halted our operations for over a week and lost us a great deal of business. Throughout it all, their team was unapologetic and dismissive of the role that Hiver had in derailing our email communications with clients. Rather than seeing this as an opportunity to resolve and repair clear technical defects, they blatanly blew off our repeated requests for support.

Nachteile

I tested out many collaborative email tools before deciding to go with Hiver. I was impressed by the intuitive design, canned response functionality and mobile app. Unfortunately, several days after installing the tool, we began to suspect that our clients were not receiving our emails consistently. I reached out to Hiver several times over the course of a few days and received no response. This lapse in email functionality coincided with some significant and favorable press coverage - our site traffic was nearly double what it normally was - and yet we went for 10 entire days without a single new client at a time when we would normally have 10-15 new clients typically. I tried for an entire week to engage help from the Hiver team. They insisted - and continue to insist- that their tool does not impact email sending functionality. I would beg to differ. As soon as I uninstalled Hiver, my communications with clients returned to normal. On a final note, to top this off, my team and I are 3 women. When we called Hiver's India-based support team, they were loudy making obvious, derogotary remarks about our being female and unable to understand their tool - calling us 'Dumb Blondes'. Highly inept and unprofessional team. Also worst nightmare for a growing startup!

Mark
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2023

Hiver user of 6-7 years.

Vorteile

Hiver has significantly improved our internal collaboration. Easy integration with Google Workspace, shared labels and shared mailboxes are allowing team members to find any relevant emails they may be looking for based on how our workflows are setup. The analytics on the shared mailboxes provide relevant insights for optimizing our workflows and improving accountability across company. We have been Hiver users for 6-7 years and a happy one, when issues arise support has been fantastic, personable, with timely follow-ups and never dismissing our concerns. In our company every employee uses hiver.

Nachteile

Usually, it is much easier to find cons in any application, but I find with Hiver to the extent we use it, there is nothing to complain about.

Meritxell
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.3.2023

Colaborattive inboxes and email managing

Productivity has increased considerably.

Vorteile

It's incredible easy to setup and get used to work with it. There is no need to train users.Notes on emails or tag another user on it it's very useful.

Nachteile

Sometimes it's hard to define what you want to have in your main inbox or not.

In Betracht gezogene Alternativen

Drag

Gründe für den Wechsel zu Hiver

It looked easier to be used.

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