Über vcita

vCita LiveSite ist eine CRM-Lösung für kleine Unternehmen, die Interaktionsverfolgung, Lead-Routing, Lead-Management und mobiles CRM innerhalb einer Suite bietet.

vCita LiveSite kombiniert verschiedene Kundenkommunikationsströme auf einer einzigen Plattform. Die Lösung lässt sich in Unternehmenswebsites, Social-Media-Accounts und E-Mail-Systeme integrieren, sodass die Nutzer ihre Kommunikation über diese Kanäle austauschen können. Sobald ein Kunde auf einer Produktwebsite landet oder auf eine Social-Media-Kampagne antwortet, erfasst vCita automatisch die Daten dieses Kunden und speichert sie in einer Kundendatenbank.

vCita LiveSite verfügt über eine Teamverwaltung, die es den Nutzern ermöglicht, Leads zu kategorisieren und sie anhand ihrer Verfügbarkeit und Fähigkeiten an die Teammitglieder weiterzuleiten. Wenn ein Lead angelegt wird, wird er anhand von Agentenattributen und Lead-Informationen kategorisiert. Die Nutzer erhalten auch Warnmeldungen und Benachrichtigungen über Telefonanrufe, E-Mails und Social-Media-Nachrichten.

vcita Software - 1
vcita Software - 2
vcita Software - 3
vcita Software - 4
vcita Software - 5
vcita Software - 6
vcita Video
vcita Software - 1 - Vorschau
vcita Software - 2 - Vorschau
vcita Software - 3 - Vorschau
vcita Software - 4 - Vorschau
vcita Software - 5 - Vorschau

vcita Preis

vcita bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von vcita ist ab $ 29,00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 29,00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für vcita

Salesforce Sales Cloud

Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...
Wix ist eine cloudbasierte Zielseitenlösung, die Nutzer bei der Erstellung und Verwaltung von Websites unterstützt. Die...

Google Workspace

Bei Google Workspace sind alle wichtigen Businesstools für Teams in einer integrierten Lösung vereint, einschließlich...

QuickBooks Desktop Enterprise

QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...
HoneyBook ist eine cloudbasierte CRM-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen. Die Lösung hilft Nutzern, Geschäftsproz...
Clio ist eine cloudbasierte Verwaltungslösung für Anwaltskanzleien, die sich für kleine bis große Anwaltskanzleien...

vcita Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,2
Nadir
  • Branche: Hochschulbildung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 30.10.2017

My admin and I have several hours of additional productive time!

I save at least 1 hour every week, and my admin saves 2-3 hours every week . This means that our team gets a lot more done in a week than was possible with vCita.

Vorteile

+ Ease of use - this tool is very easy to use for me, and my clients love it for the easy of use.
+ HUGE Time Savings - I have spent no time scheduling meetings this year, and my admin has spent less than 30 minutes.
+ Mobile interface - including a simple app, and SMS reminders
+ Overall cost
+ Customization
+ Record-keeping - I can easily search the meeting history for any of my students

Nachteile

- Cost of SMS packages - I stopped sending reminders because it was not a great cost-benefit ratio.
- Lack of group-scheduling feature.

Michelle
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 13.12.2022

Review

I needed a way for a small team to organize group classes, private appointments and lessons, communications with clients, and invoicing all in one tool. This does almost 95% of what I need, in one location.

Vorteile

It contains all of our client information, calendar, scheduling, document sharing, invoicing and payments all in one convenient tool.

Nachteile

When there are issues, they are usually epic and the support team isn't quick about fixing them (if they get fixed at all). The Marketing tool is very basic and isn't 'pretty' enough for my monthly marketing Newsletter.

Dennison
  • Branche: Fotografie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
1
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 20.6.2020

Sinking Ship

Having been a customer for several years, vCita offered an all-in-one solution that few others compared to at the time. However, very little has changed in the last 3 years other than some unnecessary aesthetic updates and very minor enhancements. I got on board fully aware that there were several missing features I needed which were on the top of the feature request list and I put in place workarounds to suffice until these features were going to be implemented. I'm talking about pretty fundamental things, like the ability for online payments to be accepted with sales tax automatically calculated, and add-on/bundled products/services. Instead of the development team addressing critical upgrades the community is begging for, we get branding updates, color scheme changes, and random issues where things that have always worked fine no longer work properly.
Customer service is all but useless, and I constantly get the feeling their priorities lie in marketing the outdated product they have rather than improving it.
If you try the product and feel that it accomplishes 100% of what you need it to do, go for it. But if you find that it looks great but misses the mark on a few key areas, don't jump on board hoping it will be addressed in the next decade. Keep looking. I'm done waiting.

Vorteile

Relatively easy to use and deploy. Client interface is mostly intuitive and easy to use.

Nachteile

Product development is nonexistent. Customer support is a joke. On the rare occasion there is an update, I find something on my website no longer works, instead of being improved.

In Betracht gezogene Alternativen

Acuity Scheduling und Jobber
Evelyn
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.8.2020

Vita has upped the professionalism of my website

Vorteile

I love that it's a thorough yet simple to use software. It's one of the first things a client or someone visiting my website mentions. They like widgets and say that it makes my website look put together and trustworthy. I LOVE that I can list my different services in sections and overall Vcita has great customer service. I look forward to exploring the software more and maximizing what it can do for my business success.

Nachteile

I don't like the features that force a time limit for a service, some services I offer I cannot put a time slot per say, for example, a service I offer is custom earring making and I wouldn't necessarily have someone sign up for a time slot to get their earrings done BUT my way around that issue is I have it as a waitlist for folks to inquire about a custom pair and they can sign up that way.

John
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.9.2021

vcita has kept us going

Fantastic. We implemented vcita in a very short time and became immediately proficient in using it. It was that easy. The Zoom integration was the clincher for us- it is, by far, the best video platform on the market!

Vorteile

Zoom integration! Appointment management is simple and intuitive. We are able to invoice clients simply without a worrisome billing system. Incredible communication tools built into the system. Notifications/Reminders.

Nachteile

I wish we had a way to allow the client to set the amount he/she would like to or is able to pay.
Sometimes it is difficult to do the reckoning between reports in vcita and stripe.

Ähnliche Kategorien