4,7
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,7
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Glasscubes

Glasscubes bietet eine cloudbasierte Kollaborationslösung für Unternehmen, die Dateifreigabe, Kollaboration und Dokumentenverwaltung umfasst und über jedes mobile Geräte mit Internetverbindung zugänglich ist. Mit dem Modul für Dateifreigabe von Glasscubes können Nutzer ihre Dokumente in der Cloud speichern, während seine Online-Community den Wissensaustausch erleichtert. Nutzer können ohne Größenbeschränkung jede Art von Datei hochladen und Dateien mit Personen teilen, die Glasscubes nicht abonniert haben, indem sie ihnen einen kennwortgeschützten Link senden. Diese Software verfügt über ein „Whiteboard“-Tool, mit dem Teammitglieder Notizen machen sowie Bilder und Links zu einem gemeinsam nutzbaren Whiteboard hinzufügen können. Glasscubes bietet auch eine erweiterbare Wissensdatenbank, mit der Teammitglieder an einem Ort Informationen und Fragen austauschen können. Nutzer können Konversationen an Dokumente anhängen und sicherstellen, dass alle relevanten Dokumente mit einem Projekt verknüpft sind. Die Preise richten sich nach der Anzahl der Nutzer pro Monat. Der Support erfolgt per Telefon und Live-Chat.
Glasscubes Software - 1
Glasscubes Software - 2
Glasscubes Software - 3
Glasscubes Software - 4
Glasscubes Software - 5
Glasscubes Software - 6
Glasscubes Video
Glasscubes Software - 1 - Vorschau
Glasscubes Software - 2 - Vorschau
Glasscubes Software - 3 - Vorschau
Glasscubes Software - 4 - Vorschau
Glasscubes Software - 5 - Vorschau

Glasscubes Preis

Glasscubes bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Glasscubes ist ab £ 30,00/Monat verfügbar.

Startpreis:
£ 30,00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Glasscubes

Diligent Boards

Diligent Boards ist eine Content-Management-Lösung für die Erstellung, Verteilung und Zusammenarbeit an Materialien für...

Microsoft Teams

Microsoft Teams ist eine cloudbasierte Gruppenchatlösung, mit der Teams an Dokumenten zusammenarbeiten können. Zu den...

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Smartsheet

Smartsheet ist eine Arbeitsausführungsplattform und ein Kollaborationstool mit einer vertrauten arbeitsblattähnlichen...
Circuit ist eine Online-Collaboration-Lösung, die entwickelt wurde, um Teams zusammenzubringen und die Teamkollaboration...
Aha! ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung richtet sich...

Glasscubes Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
Nick
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.8.2018

Glasscubes Intranet/CRM - What a find

Our experience with Glasscubes has been an extremely positive one since the moment I first spoke to Craig.

He conducted two online presentations, which having sold software for 18 years, I think are some of the best I have had. Clear, concise, informative, in plain english and no hard sell (just let the product do the work for him!).

The implementation and on-boarding process is both intuitive and straight forward with lots of support both from the team and from online content, which is excellent. Nothing is too much trouble for our primary contacts.

Pound for pound, Glasscubes exceeds expectation and I can only imagine will get better and better. Yes there are improvements that can be made but their 'vote for new functionality' that clients can access will enable them to prioritise and gauge what to do next.

We are a team of 13 and the overwhelming feedback has been really positive from the whole company and has made us far more collaborative, centralising all our work and creating a focal point for our company.

I very much look forward to working with Glasscubes for many years to come and if they maintain their standards, they will become a real force in this market and a natural choice for small SMEs.

Vorteile

- Easy of use
- Breadth of Functionality
- Amazing support
- Great supporting documentation
- Cross platform and device availability

Nachteile

- would like to see smoother integration with MS Office suite (both on PC and Mac). I appreciate refinements to this process are ongoing. Working on a Mac, it this is slightly clunky but really not a deal breaker in anyway.

Antwort von Glasscubes

Hi Nick,

Thank you for your review. Just as an update for you, we are currently developing our Microsoft Office 365 integration. We anticipate it being launched towards the end of this quarter.

Best regards,

The Glasscubes Team

Beantwortet am 22.8.2018
Reza
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.6.2023

Review of the system/product after 7 years of usage

Good product, 100% reliability and resilience in my experience and can't recall any downtime except for planned overnight downtime that did not interfere with our operation

Vorteile

This is an honest & genuine review after many years of experience with the system/product & I would highly recommend it. I have been using & administering the system for over 7 years and have not had any glitches or downtime at all. The responses to queries and issues from the team is rapid and problems are resolved quickly. They are also open to additional features and development.

Nachteile

We have had to come to an understanding with the finance people of GlassCubes that in NHS we take a while to pay our invoices and sometimes can't react quick enough to pay them due to internal processes

Elizabeth
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 20.7.2022

Intranet

Improved communication within the business.

Vorteile

Central location for all employees to access company information.

Nachteile

Menus can be tricky to navigate but the search facility works well.

Vicki
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2023

File storage system is ok, excel document access could be better

Glasscubes works well over all, but it would be great if the number of clicks needed to access excel documents was reduced.

Vorteile

Its easy to navigate, files are locked to avoid version clashes, preview works well for word documents and pdfs.

Nachteile

Excel documents don't work well in preview, you have to use desktop connect, which adds a few steps every time a document is opened (on the down side). Sometimes if the connection times out you can lose work, and sometimes the connection doesn't work at all and you just have to download documents to desktop and reload afterwards.

Graham
  • Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2022

Easy to use, flexible collaboration platform

Management is straightforward. End users require very little training to make use of the system and if they do, there's detailed help only a couple of clicks away. We've previously had issues collaborating with external folk but with Glasscubes it's been really simple to enable that and get a wide range of stakeholders involved where we couldn't easily before.

Vorteile

Glasscubes provides an easy to use, flexible platform for collaboration which works well for both internal use and especially when working with a range of external partners. The ability to enable facilities selectively for different groups and projects means they can have what they need without being distracted by what they don't.

Nachteile

The document editing functionality can sometimes need careful explanation as it's so flexible, sometimes less savvy users can get a bit confused.

Ähnliche Kategorien