Salesforce Commerce Cloud

4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,5
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Bewertungen

Über Salesforce Commerce Cloud

Salesforce B2C Commerce ist eine cloudbasierte Auftragsverwaltungslösung, mit der Unternehmen Prozesse im Zusammenhang mit Marketingkampagnen, Merchandising, Auftragsabwicklung und mehr optimieren können. Fachleute können die soziale Reichweite durch die Integration in verschiedene Social-Media-Plattformen wie Facebook und Instagram verbessern. Mit Salesforce B2C Commerce können Unternehmen Marketing- oder Werbekampagnen erstellen, Produktkataloge, Waren und Preise auf einer einheitlichen Plattform anzeigen und Kunden KI-fähige Empfehlungen zur Verbesserung der Loyalitätsraten geben. Administrationsteam können den organischen Traffic mithilfe von SEO verwalten, Commerce-Apps für mobile Geräte entwickeln und das analytische Dashboard nutzen, um Einblicke in das Einkaufsverhalten von Kunden zu erhalten. Darüber hinaus können Nutzer Auftragsabwicklungsvorgänge basierend auf Lieferstandorten sortieren und Transaktionen mithilfe von Zahlungsbeschleunigern abwickeln. Salesforce B2C Commerce enthält eine API, mit der Unternehmen die Lösung in verschiedene Drittanbietersysteme integrieren können. Die Preise sind auf Anfrage erhältlich und der Support erfolgt per Telefon, über FAQs, Dokumentationen und andere Online-Ressourcen.
Salesforce Commerce Cloud Software - 1
Salesforce Commerce Cloud Video
Salesforce Commerce Cloud Software - 1 - Vorschau

Salesforce Commerce Cloud Preis

Salesforce Commerce Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Salesforce Commerce Cloud

Salesforce Commerce Cloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,4
Leticia
Leticia
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 24.10.2021

Great software but complicated to handle

It serves to give you all the company's numbers and it is possible to integrate them all into a single system, however, as there are several layers of software, you can't manage without an internally prepared team to provide you with the support that you need.

Vorteile

It has many features, is very detailed, and can help you in every part of the sales funnel. It has a good integration with other apps, but you need a team to make it happen faster.

Nachteile

Because it is so detailed, it is sometimes difficult to have quick information in the palm of your hand, especially when providing dashboards and reports.

Guido
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 21.3.2023

The best Cloud e-commerce platform

We've switched from a custom platform to SFCC, and it has been a game changer.It has allowed us to speed up our online business and to grow our e-commerce significantly.

Vorteile

Almost everything.Very solid platform, easy to manage and it allows a very fast time to market when you need to open new markets.Full of great functionalities and features and easy integration with external services.

Nachteile

You definitely need a certified system integrator which could help you with integrations, developments and maintenance.You cannot manage it on your own.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 11.10.2020

good catalog system

the overall experience is good, maybe it miss some functionality to integrate with external monitoring system

Vorteile

we are using it for all our catalog and it replace our custom system with an high improvement on our service

Nachteile

some time since it is a saas, any change is a problem and became quite long. recently we had several issue with authentication

christian
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.12.2019

Recently Migrated From Magento To SFCC

Great onboarding experience and great customer support. They really want to help your business succeed. Little quarks can be weird to transition but overall very happy.

Vorteile

I really like the features out of the box. Lots of options that usually would have to be custom developed by developers are included right away. The layout and ease of use are great. Love the marketing and Promo capabilities and Salesforce updates with new features a couple of times a year. Customer support and learning prior to launch is great. Salesforce wants you to succed.

Nachteile

There are some small things that do need additional development to work the way you want. SFCC teaches you about these things like they're included but you need developers to add the code or style. ex. source code - gift with purchase (when selecting one of a choice of free products) There are also little nuances like case-sensitivity that gets annoying but I think that can come with any platform

In Betracht gezogene Alternativen

BigCommerce

Warum Salesforce Commerce Cloud gewählt wurde

Needed an upgrade

Zuvor genutzte Software

Adobe Commerce
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 28.5.2022

B2C Commerce in Salesforce is an excellent option for an e-commerce operation

All our company's sales and marketing efforts are made easier by utilizing the Commerce Cloud in conjunction with the Sales Cloud. Because of the size of our organization, being able to communicate with our audience is a huge benefit of using this platform. Using this tool, our team can track their progress and see where they stand on the goals, they've set for themselves.

Vorteile

My company's website utilizes Salesforce to keep track of all visitors and clients. We've been able to better manage our workflow and keep track of all the responsibilities we've delegated to others thanks to it. Keeping track of our clients and consumers on the same platform where we do all our other businesses is also a big plus for us. Having fewer browser tabs or tabs open at the same time can save time when working from home. Salesforce is far more user-friendly and efficient than any other platform I've tried. I haven't had the same level of anxiety about keeping track of our inventory and orders as I used to.

Nachteile

People who work from home have had trouble with their internet connections because they need a fast one to get the most out of the software. As a result of unanticipated delays in reporting, our timelines have been disrupted. The single time this has occurred is extremely rare. To execute simple activities, there are too many functions. We commonly realize that a process is made more difficult by the presence of numerous features. (It's fair if my lack of technical knowledge is to blame for my desire for it to be a little less complicated).

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