Nutzerbewertungen im Überblick
Über 3CX
3CX ist eine All-in-One Team-Kommunikationslösung für Telefonie, Video & Messaging, welche MS Teams nativ unterstützt Teams und eine günstige Alternative zum MS 365 Anrufplan bietet. Per Teams-Integration können Nutzer für In-...
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- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
VoIP Anlage mit Potenzial
Im großen und ganzen ist es eine solide Telefonanlage, welche hoffentlich noch lange weiterentwickelt wird. Potenzial hat sie.
Vorteile
Das moderne Design und die einfache Konfigurierbarkeit. Die Anlage lässt sich auch mit wenig Erfahrung gut verwalten.
Nachteile
Diverse Auswertungen fehlen. Andere sind wiederum überflüssig. Die Einbindung von Busylights ist leider nur über Umwege und sehr kompliziert realisierbar. Hier kann man sich an anderen Herstellern orientieren. Die Nutzung in Kombination mit einem Terminal-Server ist hin und wieder kompliziert und führt zu Problemen.
Antwort von 3CX
Hi Daniel and thank you so much for reviewing 3CX! Thanks for your trust in 3CX. All feedback is welcome and we recommend sharing it with us in our Forum:
https://www.3cx.com/community/
- Branche: Tierarzt
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Viele Funktionen - kompliziert in der Nutzung
Zum Teil gut, aber mit Verbesserungspotential in Anwendung und Nutzung
Vorteile
Dass ich sowohl vom PC, Handy als auch vom Festnetzteil telefonieren kann und eine Rufliste übergreifend sichtbar habe, finde ich gut. Wenn man über die Kontaktliste geht, sieht man auch direkt, wer gerade telfoniert und kann warten bis die Leitung wieder frei ist.
Nachteile
Ich finde die Einstellungen sind nicht wirklich selbsterklärend. Ich muss nicht oft mein Telefon weiterleiten, wenn ich es muss, weiß ich nicht mehr, wie das funktioniert und finde es auf Anhieb auch nicht. Dann lasse ich doch eben die Telefonate ins leere laufen. Ich denke, meine Telefonsoftware kann noch viel mehr, aber wenn man keine Stunden in das Handbuch verschwenden möchte, ist es schwierig, diese Funktionen zu nutzen. Die App auf dem Smartphone funktioniert teilweise nicht wirklich. (Entgangene Anrufe werden nicht angezeigt o.ä.)Dass man selber weiter geleitet wurde, sieht man leider nicht auf dem Telefon. Das war bei der Anlage vorher schöner, da konnte man auf dem Display erkennen, dass man nicht mehr Kollegin A anruft, sondern auf Kollege B geleitet wird. Findige Personen konnten dann direkt auflegen. Jetzt kommt es auch schonmal vor, dass man direkt anfängt zu Sprechen und irgendwann erst merkt, dass gar nicht derjenige dran ist, den man wollte. Der Angerufene sieht auch nicht mehr, dass das Telefonat von einer anderen Person kommt und meldet sich dementsprechend so, wie wenn man sich meldet, wenn man davon ausgeht, dass der Anrufer weiß, wessen Nummer er gerade anruft - auch mal ohne Namen.
- Branche: Luxusgüter & Schmuck
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
3CX
Vorteile
§CX ist einfach in Betrieb zu nehmen und leicht zu verwalten, dabei gibt es jede Menge Funktionen, wie in großen teuren Telefonanlagen
Nachteile
Der Support erfolgt ausschließlich per Forum, entsprechend muss man selbst wissen was man tut
Antwort von 3CX
Hi Michael! Thank you for your review. We're glad you find 3CX easy to operate and manage and appreciate its wide range of functions similar to larger systems.
3CX forum is a great place for advice and troubleshooting, but it's not the only way to get support. We also offer direct assistance through 3CX Support tickets and our global 3CX Partner base, especially for complex issues. If you need further help, please contact our Customer Service team, and they will provide the necessary guidance.
Die besten Alternativen zu 3CX
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Kritische Partner werden einfach rausgeworfen
Sehr überhebliche Unternehmensstruktur und offensichtlich wird das System und die Produktpalette ohne wirklichen Plan vertrieben.
Vorteile
Grundsätzlich eine relativ modern wirkende Admin- und Weboberfläche.
Nachteile
Steuerung von Tischtelefonen teilweise und nach Updates nicht mehr richtig möglich. Es gibt zwar mittlerweile vier verschiedene PC-Apps, aber keine bietet alle Funktionen! DECT-Telefone sind relativ unpraktisch nutzbar, viel feine Anpassung für angeblich kompatible Endgeräte nötig. Softwarefunktionen und Sprachansagen wirken teilweise nicht bis zu Ende gedacht.Als wir und mehrfach kritisch geäußert haben, gab es einen seltsamen Anruf von 3CX aus Hannover und es wurde uns mitgeteilt, dass wir ab sofort 3CX Partner mehr sind. Auf die genauen Gründe wurde sachlich nicht eingegangen. Das vorgehen finde ich äußert unprofessionell und sehr unseriös! Wir suchen uns nun einen seriöseren Telefonanlagen-Partner.
- Branche: Luxusgüter & Schmuck
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX Telefonsoftware
Vorteile
Mit 3CX können wir von überall per Handy telefonieren, als wären wir in der Firma, einfach die App installieren und per Internet telefonieren. man kann immer sehen, wer von den Kollegen gerade telefoniert, auch Abwesenheiten kann man anzeigen.
Nachteile
Androidhandys haben manchmal Probleme mit der App
Antwort von 3CX
Hey Mario! Thank you for your review. It's good to know you find 3CX helpful for making calls from anywhere and keeping track of your colleagues' availability.
Thanks for choosing 3CX for your communication needs. :)
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Telefonanlage im 21. Jahrhundert
Vorteile
Sein Telefon auf allen Geräten zu haben, sei es der Laptop oder das Handy, schafft eine Flexibilität, die ihres Gleichen sucht.
Nachteile
Leider kam es gerade im Zusammenspiel mit iPhones schonmal dazu, dass Anrufe nicht richtig geklingelt haben.
Antwort von 3CX
Hi Robin,
Thank you for your great review! We are sorry to hear you had a frustrating experience with connection but we really appreciate you bringing this issue to our attention.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Leider noch nicht kompatibel mit Windows 11
Vorteile
Grundsätzlich eine tolle Telefonanlage (wir nutzen die Cloud-Version), wenn man uns nur vorher gesagt hätte, daß es noch nicht kompatibel ist mit Windows 11
Nachteile
Leider steht nirgendwo beim Anbieter, daß die Telefonanlage noch nicht mit Windows 11 kompatibel ist. Der TAPI Treiber kann so so das Telefon nicht finden und somit auch nicht korrekt eingerichtet und konfiguriert werden. Ein Hinweis auf Ihrer Seite wäre von Vorteil!
Antwort von 3CX
Hi Nicole and thank you for taking the time to review 3CX.
Our Manual does mention the Windows platforms supported: https://www.3cx.com/docs/manual/phone-system-installation-windows/#h.rpbyof1d94m1
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Neue Telefonanlage
Vorteile
Generelles Telefonieren mit Computersoftware.Chat Funktion mit Kollegen.
Nachteile
App Funktion erkennt nicht das am Telefon Mobil telefoniert wird und klingelt ins Gespräch.Teilweise können Gespräche nicht angenommen werden und verschwinden nach der Annahme.
Antwort von 3CX
Hello Peter. Thank you for your review. We're glad you find the general telephony and chat functions with colleagues useful.
Regarding the app issue where it doesn't recognize ongoing mobile phone calls, and some calls disappearing after acceptance, we suggest consulting with your IT department or reaching out to a local 3CX partner. They can provide specific assistance for these issues.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Funktioniert zuverlässig
Vorteile
Die Telefonanlage lässt sich sowohl über den PC als auch über das reguläre Telefon bedienen.
Nachteile
Manchmal stürzt sie ab und es gibt hin und wieder Tonprobleme, die sich jedoch schnell klären lassenL.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX offers everything you need for low budget
well it is a phone system. We use 3CX to talk to our customers, we use it as webconference solution and we use it as a very lowlevel slack alternative.
Vorteile
3CX is a solid voip solution that offers all the features and functionality an ordinary team or company needs. Installation and maintenance is simple. The webclient is getting better and better with every version. Speaking quality is great if you use the right codecs or hard phones.
We love 3CX and use this pbx since many years.
Nachteile
There is no documented API. Either something is supported or not. There is no possibility to get individual implementations.
Antwort von 3CX
Hi Christoph. Thank you so much for your detailed review. We are happy to hear that you are happy with 3CX over the years!
Currently the only Public API that we have is for our WebMeeting Platform: https://www.3cx.com/blog/releases/video-conference-rest-api/
We do plan in the future to also have another REST API that would allow to perform more actions directly related to the calls and 3CX Server, but at the time of writing, this has yet to be released.
- Branche: Outsourcing/Offshoring
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
3cX for your call center and VoIP needs
Overall, I have no complaints on 3CX as we are very satisfied.
Vorteile
I love all the features of 3CX. I love how easy you can set it up, you can find the calls logs and recordings, plus it has a very comprehensive dashboard. Also, when we reach out to them to increase our accounts SC (concurrent calls), they are very responsive as they have a local partner from where I'm from and it was solved immediately.
Nachteile
The only thing I don't like about 3CX is the provisioning of the softphone as in our setup, people come and go, and we need to provision whenever there's a new employee who'll use it. I think it's better if 3CX can have the login/logout functionality on the desktop app instead of provisioning every time. But it is really negligible and not a deal breaker at all.
Antwort von 3CX
Hi Cliff and thank you so much for taking the time to review 3CX! We are so glad to hear that you love the ease of setting up 3CX and all the great features offered!
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Why change what isn't broken
Vorteile
It is handy to have my business line call and record calls while using my cell phone. I prefer to not give my cell phone number out to customers so by calling from the app on my phone, customers do not know that I am not at my desk.
Nachteile
The app for my desktop changed a few years back and is now huge. It is not very convenient to leave up on the desktop anymore as it covers a large majority of my icons. When the change happened, we also were not able to use our busy light feature anymore.
Antwort von 3CX
Hello Bridget,
Thank you for your review. We appreciate you highlighting the benefits of using the mobile app for business calls.
Regarding the desktop app, we understand your concern about its size. Visual changes often accompany system updates as the software evolves.
We now offer a Windows softphone, which might be a more suitable option for you. You can find more information about the Windows softphone at https://www.3cx.com/user-manual/windows-softphone-app/.
If you have any further questions please reach out to 3CX Customer Service team via Live Chat bubble found on our website and they will be happy to answer your questions.
- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
phonesystems do still excist and usability ontop
3cx is small or big companies the best option possible also customers not wanting to use cloud telephony 3cx still provides option to have on-prem solution
Vorteile
full featured phone system with no extra costs. possibility to have cloud deployed, private cloud or even on-premise!
Nachteile
some features are still in beta but they are already active and communication when issues rice is closely followed by support to have them asap out of beta.
In Betracht gezogene Alternativen
Zoom WorkplaceWarum 3CX gewählt wurde
to many bugs and priceGründe für den Wechsel zu 3CX
for calling 3cx and in full lockdown and performance issues with 3cx we went for zoom for the online meetingsAntwort von 3CX
Hello Andreas! Thank you so much for taking the time to share your feedback with 3CX. We're delighted to hear you found 3CX to be of great use for your business during the lockdown.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Serves small businesses very well for free.
In my opinion, it is a very good tool and hardly ever had problems, because the tool is very stable and with a very good usability, serving very well small businesses.
Vorteile
• It is free.
• Assists in the company's internal communication.
• It is always updated with improvements.
• Ease of receiving and transferring calls.
• Ease of configuration and installation by the end user.
Nachteile
• We used the trial version quietly for 1 year, but due to technical problems due to a codec, it caused a major internal problem where we stayed 3 days without a phone. For this reason the support of the company that provides the service asked us to change the application.
Antwort von 3CX
We are sorry to hear that you had codec issues. Can you explain which codec was used and what issues it created?
Codecs work using the SIP Offer - Answer model - a standard in SIP used for the update of session dialogs. This means that when a codec is offered by one endpoint (phone), and the receiving endpoint answers "no available codec" then a codec exchange occurs where both endpoints try to find one common codec (language) to use for their media. Like this every call is serviced and has more chances to get 2 way audio. It is important to tell us which codec you tried to use. Because firstly, we might have an issue to investigate or we might also give you an alternative codec you can use. We support all major codecs so I am surprised how the company that serves you recommended that you change the whole app.
Nonetheless, thank you for your feedback. I will forward this to the development team.
- Branche: Lagerung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy and Useful but a lot of bugs
Vorteile
It is convenient to use, pretty decent user interface. I love the dialer as it is similar to phones and no feature is hidden.
Nachteile
I faced a lot of connectivity issues using VPN and also bluetooth connectivity issues with headphones.
Antwort von 3CX
Hello and thank you for your review. We're happy to hear you like the user interface of 3CX.
Regarding your VPN and Bluetooth issues, we recommend consulting with a 3CX Admin within your company. They can examine these issues in more detail and suggest best practices to ensure you get the most out of your 3CX system.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
A complete IP/PBX
We've been using 3CX since we have the alternative to work from home and the old switchboard became useless.
The users doesn't like it a lot because they use only the softphone and fo me is the piece less powerfull, but the admins who are used to work with on prem PBX, love it. They find the admin panel very powerfull and also very easy to use.
I don't have experience as a call center so I can't give you my opinion, but it seems to be fulll competent aswell.
Vorteile
With 3CX you'll have a very functional IPPBX at a very reasonable price.
The admin panel is very easy to use and very powerfull.
The call Queues, the ring groups, the digital recepcionist are functionalities very well implemented.
Nachteile
The softphone is not at the same quality level as the switchboard, they must improve it if they want to keep their current clients.
The users must do some micro configuration level to improve the sound.
Antwort von 3CX
Hello, thank you for sharing your rating with us and the community, we value your opinion!
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Softphone very dependent on technical service
It is not very intuitive and users end up reverting to mobile. Technical support takes a long time to provide solutions.
Vorteile
The price is relatively inexpensive above a certain number of licenses. As we use it to replace the mobile lines and to be able to call customers, we considered making the change.
Nachteile
Technical support is quite bad and is necessary to deploy updates. It is necessary to configure a VPN with a very complicated configuration in order to have access to the management server.
Antwort von 3CX
Hi Alejandro, we're very sorry you had issues with support. We recommend you opt for a 3CX system hosted by 3CX for easy setup and configuration.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use
Vorteile
The software is easily maneuvered, the calls are made once dialled out and the software gets updated frequently. The calls are recorded and recording produce in approximately and hour after completed. You can easily tap in and monitor a call that an agent is on as well as it provides a chat feature.
Nachteile
What i liked least about this feature is that there was an issue when you log break there is no way of monitoring how long you were logged for. Unless it's done by the master controller 3cx.
Antwort von 3CX
Hi Tialee. Thank you so much for the 5-star review! We are super glad to hear 3CX provided you with the flexibility and cost-efficiency to help your business.
- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX Phone software review
I definitely enjoy working and managing 3CX. It makes managing and monitoring my calls in a busy modern workplace a breeze!
Vorteile
I really like their phone console. It allows everyone to easily manage and monitor their calls throughout the busy work day. That is the best part of their tool.
Nachteile
The way that phones interface with the management software can sometimes be flaky. Especially when it comes to the timecode functions.
In Betracht gezogene Alternativen
Cisco Unified Communications ManagerGründe für den Wechsel zu 3CX
3CX came in at a better price point than the current Cisco solutions.Antwort von 3CX
Thank you for your feedback. We will look into improving timecode functions
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX Review
Vorteile
Scalability and flexibility: 3CX is designed to scale alongside businesses as they grow. It supports a wide range of hardware and software endpoints, allowing organizations to choose the devices and platforms that best suit their needs. Additionally, 3CX can accommodate remote workers and distributed teams, enabling seamless communication regardless of location.
Nachteile
Support limitations: While 3CX offers customer support options, some users have reported challenges with response times or difficulty in reaching the appropriate support channels. The quality and availability of support may vary depending on the specific support plan or subscription level chosen.
Antwort von 3CX
Hello Gideon and thank you so much for your thorough and positive feedback! Indeed, 3CX is fully scalable as a business grows and is the perfect solution for connecting teams and customers and remote workers.
In terms of support, there's always the option to reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email at [email protected].
Our friendly customer service team will be happy to assist!
Alternatively, if you set up 3CX via a Partner, they will be able to support you.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
3CX a good VOIP Software
VOIP is widely used today, so we needed a software to manage our calls. We choose 3CX for its reliability and its ease of use, anyone will quickly learn to use 3CX. A really good product, worth the price.
Vorteile
I use 3cx at work to make and receive phone calls. The audio quality is good and the program is easy to set and configure.
In the "mini pop-up" dashboard you can have a look at the other users and their status, make internal calls and forward the external calls.
You can set your status from available to e.g. away or DND just with a click.
I use 3CX mainly with headphones, setting the audio is quick and the call quality is good (obviously your line should be fast and stable enough). The program is automatically launched during windows startup and stays minimized in the task bar.
Nachteile
Nothing to report, it works fine, the interface is simple and clear and I like the way was made.
Antwort von 3CX
Hello Fabruzio,
Thank you for your detailed review! We're happy to hear that you find 3CX easy to set up, configure, and use for managing your calls with good audio quality. Your positive feedback on the user-friendly interface and functionality is much appreciated.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
A lot of bang for the buck, easy to setup, easy to admin.
The ability to easily setup phones and manage the PBX, things like doing a scheduled backups, can easily restore a backup if needed, ability to manage calls, extensions, users, etc. Setting up routing, hunt groups, setting up extension groups, setting up open/closed schedules, voicemail, conferencing, web conferencing, and the list goes on. The product is quite intuitive as well.
Vorteile
I'm new to the world of telecommunication, UM, PBX's, networking, etc., yet with this product I have been able to figure out how to setup/configure the 3CX PBX. They have put a lot of thought into the functionality and features which means we can now manage the PBX and any changes needed as to having to call the support vendor so they can remote in and do the changes. I also like how they have a lot of online training videos and documentation to help lay the foundation regarding what it will take to setup and install a 3CX PBX. 3CX also includes a lot "stuff" for free that many other vendors charge for, for example our past vendor changed for IP licenses, and softphone licenses, and port licenses... nickel and dimed until broke. Yet 3CX doesn't do this, product includes web phone manager interface if you wish to use it, includes a softphone, includes faxing, includes webconferencing, includes voicemail which used to require a totally separate server from your PBX because the big name vendors want you to spend more.
Nachteile
So far not too many cons, still new to it and doing testing so there could be some limitations that are discovered later on. I'm guessing one limitation might be interfacing w/an existing call-routing tool we have at one of our building locations. A really small con, some of the free training videos could be improved, audio quality, but otherwise nothing currently stands out.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
3CX Phone for Windows - EndUser review
This system is pretty reliable from my end user perspective. The voice mails come to my inbox quickly which is nice. I would recommend this to anyone with a business of the size where I work, we have around 80 employees.
Vorteile
3CX is easy to operate for me as I am an end user. I receive calls that are transferred to me and I rarely get any complaints that the call didn't make it to me or was dropped in the process. It is also easy to transfer calls to other people or call out by just typing the first couple of letters in the person's name. I can choose their extension or their cell phone if they are listed in our directory.
Nachteile
I have to restart the software from time to time because it will stop working. I also have some issues with the log of incoming and outgoing calls. I would like to be able to call someone right back if they just called and I don't have their phone number. Some calls are remembered and some are not, it seems random. I can see the number as it comes in but if I need to call that person back sometimes their number doesn't remain in the log, I do not know why.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
The industry leader, and it shows
I would not choose any other provider. They are the best and the petty things that are harder to get by are still petty issues. I would recommend all the way!
Vorteile
3CX is the best solution for our needs because it is supported on many platforms, allowing quick changes in a fast-paced environment with critical situations.
Nachteile
I have to say, for a service that is so good in all areas, I am a little dissapointed in voicemail management. But hey, there's always place for improvement!
Antwort von 3CX
Hi Jean! Thank you very much for your positive feedback on 3CX! We are glad to hear that 3CX meets your needs and requirements.
We are continually working to make improvements so that our customers are satisfied.
For the issues you are having with voicemail management, you can reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email: [email protected]
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
great phone system for remote team
Vorteile
works great to ensure we can stay away from call center features and have remote agents log in and control call flows. Covers most of our needs in digital phone service management for our clients
Nachteile
some agents would see occasional status change, need to address connectivity issues sometimes, but overall works great. Would love to have an option to add to the same call more than 2 numbers.
Antwort von 3CX
Hey Anna! Thank you for your positive review of our phone system. We're glad it effectively supports your remote team and meets most of your digital phone service management needs.
In regards to suggestions and ideas we invite you to share this in our dedicated forum section at https://www.3cx.com/community/forums/3cx-ideas/. Ideas that receive enough community upvotes will be considered for future development.