Nutzerbewertungen im Überblick
Über NinjaOne
Mit NinjaOne vereinfachen Sie das IT-Management. Über 17.000 IT-Teams weltweit vertrauen auf unsere Plattform, die Ihnen umfassende Sichtbarkeit, Kontrolle und Sicherheit für all Ihre Endpunkte bietet. Speziell für MSPs und...
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- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
ein sich stetig erweiterndes Tool
Vorteile
Leichter Einstieg, angenehm einfacher Rollout, Zuverlässige Benachrichtigungen, Übersichtlich und Umfangreich zugleich
Das Dashboard gibt für einen Überblick alle notwendigen Informationen auf einen Schlag, man erkennt recht schnell wo nachgearbeitet werden muss.
Durch die Anpassbaren Richtlinien können kundenindividuelle Alarme und Benachrichtigungen ausgelöst werden.
Das Ausführen von Skripten kann aufgrund von regelmäßigen Abfragen automatisiert werden.
Es werden regelmäßig neue Funktionen vorgestellt, welche sich gut in den Alltag integrieren lassen und uns auch bereits ein weiteres System haben ablösen lassen.
Nachteile
Die Skripte sind mitunter unübersichtlich dargestellt, hier hilft jedoch die Suche (sofern die Skripte mit entsprechenden Informationen eingepflegt wurden).
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
TOP Produkt
Vorteile
Einfache und schnelle Einführung.
Das tolle "onboarding" durch die immer netten Consultants
In der klar strukturierten Oberfläche findet sich jeder "ruckzuck" zurecht.
Selbst älterer Kollegen sind begeistert ;-)
Die integration von Bitdefender als Virenscanner (cloudbased) ist ordentlich gemacht, das Menü zur Konfiguration ist super übersichtlich und in Minuten konfiguriert.
Dsa Rollout super easy.
Nachteile
Es fehlen noch ein paar Sachen, die aber laut Raodmap zeitnah kommen sollen.
z.B. Support für Hyper-V und die Active-Directory integration.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
gutes produkt; top betreung; sehr guter support
einfache web ui mit relativ viel such felder;
Vorteile
einfach zu installieren
einfach zu bedienen
Nachteile
es muß relativ viel über eigenen scripte gelöst werden - server eye z.b. hat wesentlich mehr fertige sensoren
In Betracht gezogene Alternativen
AteraGründe für den Wechsel zu NinjaOne
die installation der updates über server-eye hat damals nicht funktioniert.. das updates manuell bereitgestellt/freigegeben werden sehr gute betreuung durch hr wolter!!!Die besten Alternativen zu NinjaOne
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Erfahrungen mit NinjaRMM
NinjaRMM ist ein patentes Werkzeug zur Remoteadministration und Dokumentation. Die Features tun was sie sollen. Der Helpdesk ist gut aufgeräumt und hilfreich. Das Preisgefüge ist ansprechend.
Vorteile
Das Werkzeug funktioniert einfach, angefangen beim Scripting über das ausrollen spezifischer Softwarepakete bis hin zum integrierten Virenprogramm.
Nachteile
Die Individualisierung einzelner Kundengruppen ist im Backend super, aber das Kundenmodul (TrayIcon) ist noch verbesserungswürdig.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Preis - Leistungsniveau- Branche: Software für die Automobilindustrie
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Für IT Admins ein Muss
Durch NinjaOne schafft unsere kleine IT Abteilung es, Tickets von Mitarbeitern viel schneller zu lösen. Auch der Zeitaufwand von Windowsupdates oder Software Patches hat sich stark verringert.
Vorteile
Man hat alle wichtigen Tools an einem zentralen Ort (Tickets, Patchmanagement, Softwareverteilung, ...). Alle Infos die ich brauche (z.B. Daten eines bestimmten Rechner oder Server), sind immer schnell zu finden.
Ausserdem kommen immer wieder neue Features und Verbesserungen hinzu.
Nachteile
Um alles nutzen zu können, ist einiges an Einarbeitszeit notwendig. Allerdings hilft hier die Doku und der Support sehr schnell und gut.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Super Monitoring Tool
Vorteile
Das Produkt ist sehr Benutzerfreundlich gut übersichtlich. Wenn man Fragen hat oder ein Problem hat wird man so schnell wie möglich geholfen.
Nachteile
Bis jetzt ist mir nichts negativ aufgefallen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Anwenderfreundlich und übersichtlich
Zuverlässige Benachrichtigung im Falle einer Störung
Übersichtlich aufgebaut, guter Funktionsumfang
Vorteile
Intuitive Bedienung
Übersichtliche Oberfläche
Nachteile
Linux Unterstützung fehlt noch
umfangreicheres Patchmanagement wünschenswert
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Einfach alles Verwalten
Vorteile
Das Rollout ist wirklich einfach, der Nutzen den man aus dem Softwarepaket generiert enorm. Viele zeitraubende Verwaltungstätigkeiten werden um ein vielfaches beschleunigt. Die sehr aktive Community und der schnelle Support überzeugen.
Nachteile
Es gibt nichts ernsthaftes was mir nicht gefällt
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Kundenbewertung
Wir haben die Patchmanagement Verwaltung deutlich optimiert, Optimierte Installationen und Anpassungen mittels Skripte
Vorteile
Einfache Verwaltung/Bedienung, Starkes Patchmanagement, gute Support Erreicbbarkeit
Nachteile
Einbindung von Spezial Software Sensoren z.B. DATEV, POPcon etc...
SNMP Anbindung mit deutlichen Schwächen
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use and help us to automate our standard work.
Easy to use program and have multiple option manage difrent hardware takes care of patching backups and Security (sentinelOne)
Scripts are easy to use and to add.
It takes allot of standard work out of our hands so that we can focus on the more fun stuff.
Vorteile
Easy to use and to configurate.
Single pain of glass. so i can see everything i need and use.
Takes allot of standard work out of our hands.
Nachteile
There are so many extra options that it is sometimes hard to decide what we will add.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Best RMM in the business
Making it easy to patch our assets and keep control over them. Our remote users love it when we can easily remote in and fix their problems.
Vorteile
NinjaOne is easy to use. When you browse its admin center, everything makes sense. Things a properly layed out and easy to find. You can get going in just a few minutes. We use it on a daily basis and it's bundled with amazing features.
Nachteile
A little tiny issue here and there, but nothing their technical support weren't able to handle.
- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
their SMS login is not working - no fix from their support in timly manner
not good, major issues should be fixed at the time and not dragged out,
Vorteile
their is not a lot - I'm not impressed by their lack in support.
Nachteile
the Sydney office is not picking up the phone - I doubt if it even exists, SMS verification not working - if you need Ninja to fix the issue they are not doing it in a timely manner.
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
NinjaOne is the tool you have been missing
I trialed Ninja about 6 years ago and our team became dependent on it because it's that helpful of a tool. It was such an important tool even to me that when I started a new job, I knew immediately that ninja was a must have tool. You can't compare it to many other tools. I plan on always using Ninja as a tool because it really is a great resource to all sorts of IT admins.
Vorteile
What I like most about Ninja is that it is such a versatile tool, you can use it for just about anything you need as helpdesk, system admin, desktop application admin and probably much more. It's an intuitive tool and its not only reliable but also fast
Nachteile
Honestly the reporting but that has gotten much better with the latest releases this past year.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Great RMM all in one package
Overall experience is very good, since the start with Ninja. Community is great as well via Discord.
Vorteile
Recently we did migrate to NinjaOne, after a trail /test period of a couple of months. We made the choise for NinjaOne, as we are really impressed how user friendly, fast and straightforward the system is.
As well the onboarding is really simple, within a couple of weeks, we are fully onboarded.
Nachteile
not much to note over here. Overall we are very happy with NinjaOne
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
NinjaOne is great
NinjaOne was very easy to setup and has been great so far.
Vorteile
So far, NinjaOne has been a fantastic product for our company.
Nachteile
Ticketing system could use a little bit of work, somewhat hard to find what you need sometimes in the admin center.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Configure, Deploy & Enjoy
Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and easy to use RMM tooling to get the best out of your servers and endpoints.
Vorteile
In every piece of the software, you sense that this has been built by MSP'ers for MSP'ers, the hardest part for an MSP company like us is to maintain your policies over different customers, that's where Ninja fits for us like a glove, also very impressed with the built-in Back-up, documentation and ticket solution!
Nachteile
For us, the Bitdefender Gravity zone is needed for some customers that dont have EDR yet, for us, this integration is working fine but we are not so amazingly impressed by Bitdefender itself, for us Bitdefender still feels like a tool where you have a zillion options instead of having a 'out of the box' perfect solution.
- Branche: Forschung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
NinjaOne Usage
NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control the devices.
Vorteile
Easy to use and automation of tasks. It's been great to use this product.
Nachteile
Format of the devices dashboard. It needs a bit of upgrade as the software doesn't integrate very well with Lenovo laptops.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Best RMM so far
Vorteile
Quickdeployment, easy to use, quick response on support questions, good boarding policy
Nachteile
Pricing not direct available only via accountmanager
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
NinjaOne has been a lifesaver for keeping track of my team's tasks and deadlines. It's...
Vorteile
The task management and time tracking features are a game-changer. It's easy to use and has helped streamline our workflow significantly.
Nachteile
I wish the reporting and analytics were more customizable and detailed. It would be great to have more flexibility in generating performance insights.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Amazing RMM Dashboard, Very simple, easy to use & deploy, great alerting and does it all!
NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster, Ninja just lets me and my colleagues get on with our job, providing all the information, monitoring and tools we need without it being cluttered or too in your face.
Vorteile
For me as a 3rd Line Engineer and someone who oversees the Desks and manages Engineers, Ninja just gives us all the tools and enables us to do our job so much more quicker and easily compared to predecessing RMM tools. The Dashboard first of all is very clear and informative and very easy and simple to use. It is not cluttered and displays all your relevant alerts exactly where they need to be. The integration process was also very simple, its literally one click of a button of installing an agent. If you use RMM, then its simple to automate and deploy this as of apposed to other RMM tools which are clunky, stop responding and break so often!
Nachteile
There are a few bits and bobs missing from Ninja, for example TeamViewer automatic integration and deployment on MAC(s) but after discussion with my great Account Manager he pushed this forward to Development, as he always does with anything that I think would be great to be added to Ninja. Its fantastic as pretty much at all opportunities my requested features I have seen been added so they are very responsive and do listen to Administrator needs.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Best RMM for the money and features
Overall, the interface is super easy. The software works correctly. When we do need help, which is rare, we get it and it is good. It's easily the best partnership we have with a third party.
Vorteile
Ninja RMM is easily the best RMM on the market. It is truly cloud based, responsive, and mostly easy to use. The reports are great, the integrations are super easy and the website itself is easy to understand. Other RMMs need a team of onboarders to show you how to use it over a period of a month. Come on man, ain't no body got time for that. Ninja RMM easy to understand as soon as I did the trial I knew it was the right one.
Nachteile
The only negative I can say is it doesn't have a built in distribution method. You have to rely on AD or something like PDQ Deploy to distribute it over a network automatically.
Warum NinjaOne gewählt wurde
N-Able was slow, too hard to understand, even their support reps didn't know how to work in it effectively. We tried many others before settling on Ninja RMM.Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Ease of use. Customer Support. Onboarding Experience. Cost- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Ninja Review
We have been very satisfied with the product so far. Our rep has been very responsive to our needs as well.
Vorteile
Ease of use and features is the main reason. The product was easy to deploy compared to the older one we moved away from. Anti-Virus feature and TeamViewer add on.
Nachteile
The reporting functions need some improvement as well as the backup functionality.
In Betracht gezogene Alternativen
ConnectWise ScreenConnectWarum NinjaOne gewählt wurde
Ease of use was the main reason.Zuvor genutzte Software
Kaseya VSAGründe für den Wechsel zu NinjaOne
As mentioned before ease of use , price point and our rep.- Branche: Hausmeisterservice
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Great RMM with all the features you needs without being overly complicated
Vorteile
Its simple to Navigate and use. See all your devices in one place and filter them in to departments and roles. Configure separate policies for handling Microsoft and 3rd party updates. Set warning levels and thresholds for anything from disk usage, failed logins to smart disk failure warnings. It ticks all the boxes and they are continuing to add new features such as backup and AntiVirus integration. You can also provide remote access for users to access their own devices. You can schedule regular reports on their access, hardware, system status, antivirus protection and updates giving you an audit trail for any compliance requirements.
Best of all you can manage the whole thing from my desk or a mobile device.
Nachteile
There is very little to complain about. In fact the only minor issue currently missing is image based backup solution but this is in development.
In Betracht gezogene Alternativen
N-sightGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Ninja offered a simpler set up and a better pricing structure.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
A very affordable RMM solution.
The onboarding was extremely quick, our guys were very quick to get used to the new GUI and it is a very useable product. Not really used the support yet so can't comment on that.
Vorteile
The price is very comparable to it's competitors, but one of the main benefits, is that it feels like a one stop shop for IT. Most things you will require, are all under the hood, so to speak. Helpdesk, asset management, remote support etc.
Nachteile
We do like providing our customers with lots of stats. And the reporting only gives us so much that we can do. I'd like to see this expanded to include more custom fields.
In Betracht gezogene Alternativen
Zoho DeskWarum NinjaOne gewählt wurde
The pricing was more attractive.Zuvor genutzte Software
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu NinjaOne
Pricing and the features which it offers. The different products which we could integrate was also an attraction.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
NinjaOne: A 5-star product
Ninja has been a joy to work with. The tools available have vastly improved the level of service I can provide to my clients. It has shown itself to be invaluable time and time again for the information it provides and how that speeds up the resolution of any IT issues as a result.
Vorteile
Everything. Device management, Ticketing and more. Each time a new feature is added it becomes a valuable part of our service. No other RMM service I have used has given me as many tools to fix issues as Ninja.
Nachteile
Nothing, Ninja [SENSITIVE CONTENT]have been very quick to fix any issues or offer workable alternatives instead. I know when there is a problem that I can reach out to Ninja support or my account manager for immediate assistance.